این درگاه سرمایه گذاری که درنوع خود اولین در کشور محسوب می شود، با ارائه 100مجوز سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی به عنوانی حرکتی تازه در عرصه اقتصادی استان مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت.
این درگاه اینترنتی به منظور تسهیل امور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، پوشش حمایتی ویژه، پیگیری امور اداری مربوط به فعالان اقتصادی از طریق دستگاه های اجرایی، تشکیل جلسات ارتباطی موثر میان شرکت های داخلی و خارجی فعال در عرصه تولید و صادرات راه اندازی شده است.
حذف مراحل طولانی اخذ مجوزها، ازبین بردن بروکراسی به عنوان اصلی ترین مانع سرمایه گذاری، هدایت روند سرمایه گذاری بر اساس نیاز جامعه، جلوگیری از فساد احتمالی در روند صدور مجوزها، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف درگاه سرمایه گذاری استان اصفهان عنوان شده است .
به گفته محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، کار مطالعات، توجیه اقتصادی و نیازسنجی های منطقه ای و ملی طرح ها و مجوزها عرضه شده در درگاه سرمایه گذاری استان اصفهان توسط گروه های کارشناسی بشکلی علمی انجام شده واین مجوزها بدون فوت وقت در اختیار سرمایه گذاران گذشته می شود.
برقراری ارتباط سریع، آسان، مطمئن وموثر میان مسئولان استان و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی از دیگر اهداف این درگاه عنوان شده است .
تمام مجوزها عرضه شده در درگاه سرمایه گذاری استان اصفهان بی نام و توسط مدیریت استان اخذ شده، لذا زمان صدور مجوز و ارائه تسهیلات لازم برای متقاضیان سرمایه گذاری به صفر رسیده است.
محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان روز جمعه گذشته در نشستی با سرمایه گذاران استان گفت: این درگاه در راستای تولید و اشتغال پس ازپنج ماه برنامه ریزی و مطا لعه تدوین شده و هدف اصلی آن برطرف کردن موانع سخت بروکراسی به عنوان مهمترین چالش توسعه این استان استان است.
همچنین کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند: فعالیت درگاه سرمایه گذاری استان اصفهان می تواند گامی مهم و راهبردی در افزایش تولید و اشتغال وایجاد تحول اقتصادی این استان باشد و به عنوان یک الگو در کشور معرفی شود.
در این زمینه محمد علی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان؛ هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف اقتصادی و ایجاد فضای مناسب جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در پروژه های توسعه ای این استان را ویژگیهای درگاه اقتصادی ذکرکرد.
به گفته او در طرح درگاه سرمایه گذاری استان اصفهان کلیه مسیرهای اخذ استعلام ها و مجوزهای اداری به نیابت از سرمایه گذاران طی می شود و اطلاعات مربوطه بصورت شفاف در اختیار همه سرمایه گذاران قرار می گیرد و این به معنای گامی مهم و عملی در جذب و هدایت سرمایه به سمت تولید و اشتعال است .
وی گفت: در این زمینه تلاش خواهد شد سرمایه گذاران با حداکثر سهولت، به اطلاعات پروژه ها دسترسی داشته باشند و با کمترین زمان به تناسب توانایی ها مالی خود در آنها سرمایه گذاری کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین درگاه سرمایه گذاری کشور سه شنبه هفته گذشته با حضوراسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رونمایی شد و اکنون با گذشت تنها یک هفته از این رخداد مهم اقتصای، 5 مجوز سرمایه گذاری در زمینه های صنعت نساجی، گردشگری ، راه سازی و فراورده های کشاوری جهت اجرا به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است .
گ 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.