به گزارش ایرنا، همزمان با افتتاح رسمی این قطعه ، 6 ایستگاه مترو شامل ایستگاه های امام حسین(دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوی امام، کارگر و صُفه به بهره برداری رسید.
با راه اندازی این ایستگاهها و تکمیل تونل شرقی قطار شهری، از این پس شهروندان اصفهانی نیازی به تغییر قطارندارند، پیش از این شهروندان برای عزیمت به ایستگاه صفه، در ایستگاه آزادی باید قطار خود را تغییر می دادند.
طول خط یک متروی اصفهان بیش از 20 کیلومتر مشتمل بر 20 ایستگاه است و در حال حاضر روزانه 40 هزار نفر مسافر از این طریق جابه جا می‌ شوند.
با بهره برداری از قطعه سوم خط یک متروی اصفهان، شهروندان می‌توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه صفه را با مترو بپیمایند.
خط یک مترو اصفهان در سه گام(فاز) شامل قطعه اول از خیابان امام خمینی تا شهدا، قطعه دوم از شهدا تا میدان آزادی و قطعه سوم از میدان آزادی تا صفه طراحی شده است.
گام سوم خط اول قطار شهری، اسفند سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی نیروهای قطار شهری ظرف مدت چهار ماه به پایان رسید و بصورت موقت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
عملیات اجرایی خط یک متروی اصفهان از حدود 16 سال پیش آغاز شد و اولین قطعه آن از ایستگاه قدس تا ایستگاه شهدا به طول 10 کیلومتر، 23 مهر سال 94 با حضور 'رحمانی فضلی' وزیر کشور بهره برداری شد.
گام دوم خط یک حد فاصل ایستگاه شهدا تا ایستگاه تختی به طول یک کیلومتر نیز 12 آبان سال 95 با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان محیط زیست، وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه، بصورت رسمی افتتاح شد.
گام سوم خط یک مترو حد فاصل ایستگاه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس به طول 9.2 کیلومتر امروز بصورت رسمی با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.
اسحاق جهانگیری در آیین بهره برداری از فاز سوم خط یک متروی اصفهان با اشاره به طرح های افتتاحی امروز در فولاد و شهرداری اصفهان افزود: اعتماد به توانمندی و منطق ما به پشتوانه فعالیت ارزنده مدیران داخلی کشور است.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: امروز به خدمات بیشتری در زمینه حمل و نقل شهری نیاز است زیرا در مقطعی از زمان بسیاری از کلانشهرهای کشور همانند اصفهان با مسائل حاد محیط زیستی مواجه شدند.
جهانگیری با بیان اینکه در هشت کلانشهر ساخت مترو به عنوان اولویت مهم در دستور کار شهرداران و دولت قرار گرفته است گفت: این فرآیند باید با سرعت بیشتری تکمیل و در خدمت مردم قرار بگیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در مقطع فعلی برای تامین بنزین نیاز به وارد کردن بخشی از خارج کشور هستیم افزود: بر این اساس برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته و بدنبال راهکاری برای تامین سوخت و حمل و نقل مردم هستیم و به هیچ وجه به دنبال افزایش قیمت بنزین نیستیم.
جهانگیری یادآور شد: رئیس جمهوری ابتدای امسال اعلام کرد برای نوسازی حمل و نقل درون شهری اتوبوس های قدیمی از رده خارج و اتوبوس های جدید جایگزین آن می شود.
وی همچنین به اختصاص 2 میلیارد دلار در سال گذشته برای خرید دو هزار واگن جدید برای کلان شهر تهران اشاره کرد و گفت: با افزایش واگن ها میزان جابه جایی مسافران و رضایت مندی آن ها افزایش می یابد وهمین سیاست در کلان شهرهای اصفهان ، مشهد و شیراز نیز دنبال خواهد شد.
جهانگیری با بیان اینکه از 2 میلیارد دلار اختصاص یافته کار خرید 630 دستگاه واگن انجام شده است گفت: تحقق نهایی این مهم نیاز به مصوبه شورای اقتصادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شورای اقتصاد همچنین تصویب شد که هر مسافری توسط حمل و نقل ریلی در درون و برون شهرها جابه جا شود وزارت نفت به منظور صرفه جویی در سوخت، در باز پرداخت فاینانس به ازای هر مسافر رقمی پرداخت کند که این کمک قابل توجهی به شهرداری ها خواهد کرد.
معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: در سال گذشته فاینانس 2 میلیارد دلاری به قطار سریع السیر اصفهان- تهران اختصاص یافت و هم اکنون کار گشایش اعتبار آن انجام شده و قطارها به سرعت به کشور وارد می شود.
جهانگیری با بیان اینکه بزودی تکنولوژی جدیدی در کشور شکل خواهد گرفت گفت: همزمان با برقی کردن راه آهن تهران- مشهد و راه آهن گرمسار - اینچه برون ، امکانات ریلی در ایران توسعه پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری بمنظور افتتاح و رونمایی از چند پروژه عمرانی و حضور در شورای اداری، امروز سه شنبه وارد اصفهان شد.
اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال استاندار، شخصیت ها، فعالان سیاسی، مسئولان اجرایی و جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی این استان قرار گرفت.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از اعضای کمسیون های 'صنایع و معادن' و 'اقتصادی ' مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری را در این سفر همراهی می کنند.
پیش از ظهر امروز، طرح توسعه فولاد سبا به همراه چهار طرح نیروگاه 25 مگاواتی برق فولاد سبا، تصفیه خانه پساب صنعتی و طرح تقلیل فشار گاز مجتمع فولاد مبارکه و کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ شهرستان مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری بطور همزمان به بهره برداری رسید.
جهانگیری در ادامه سفر یکروزه خود به اصفهان بعد از ظهر امروز ضمن حضور در جلسه شورای اداری این استان خط یک متروی کلانشهر اصفهان را نیز افتتاح کرد.
ت/6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.