روابط عمومی دانشگاه کاشان روز چهارشنبه به نقل از سرپرست تیم محققان دانشکده مهندسی این دانشگاه افزود: تمام مراحل تولید این نانو دارو توسط دستگاهی انجام می شود که در دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است.
غلامحسین صدیفیان بیان کرد: در این پژوهش موفقیت آمیز ذرات داروی اپراپیتنت (Aprepitant nanodrug) در عملیات انبساط سریع محلولهای دی اکسید کربن فوق بحرانی در اندازه متوسط 23 نانومتر تولید شد.
وی افزود: در این فناوری ذرات نهایی تولید شده عاری از هرگونه حلال بوده و مشکلات سمّیت احتمالی حلال یا تخریب دارو در اثر عملیات مکانیکی را به همراه ندارند.
عضو هیات علمی دانشگاه کاشان نصریح کرد: با تولید این ذرات در مقیاس نانو، سرعت انحلال و جذب آنها در بدن انسان تا هشت برابر فزایش یافته و در عمل کارایی و بازدهی دارو به نحو چشمگیری تسهیل می شود و از سویی دیگر، شخص بیمار مقدار کمتری از دارو مصرف می کند.
وی گفت: از جمله کاربردهای این دارو برای افرادی است که بر اثر شیمی درمانی دچار تهوع و استفراغ شدید می شوند که بدین ترتیب استفاده از این دارو، برای مقابله با اثرهای جانبی درمان انواع سرطان ها نیز بکار می رود.
صدیفیان یادآوری کرد:اطلاعات کامل و مفصل حاصل از این پژوهش در مجله معتبر و بین الملی مجله مایعات فوق بحرانی
« The Journal of Supercritical Fluids» دارای رتبه Q1 و ضریب تاثیر IF= 2.991 در اکتبر سال 2018 شماره 140C در سیزده صفحه به چاپ رسیده است.
حدود هفت هزار و 500 دانشجو در 154 رشته و گرایش دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
این دانشگاه همچنین بیش از 300 نفر عضو هیات علمی دارد.
6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.