به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان دکتر ' محمد حاجی جعفری ' روز چهارشنبه بیان کرد: زنده یاد مرحومه «لیلا علیزاده ساروانی» 23 ساله در اثر عارضه قلبی ریوی در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان بستری شد.
وی افزود: این بیمار که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت و فداکاری خانواده اش و با تلاش و پیگیری پزشکان این بیمارستان برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: مرحومه ' لیلا علیزاده ساروانی ' با اهدای کبد و کلیه های خود، به بیماران نیازمند جان دوباره بخشید و همچنین با اهدای نسوج، چندین بیمار را از رنج معلولیت نجات داد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام دومین مورد اهدای عضو سالجاری در منطقه کاشان است، یادآور شد: پیشتر بیماری از شهرستان آران و بیدگل دچار مرگ مغزی شده بود که با اهدای عضو خود به یک بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
دکتر جاجی جعفری گفت: داوطلبان اهدای عضو می توانند با مراجعه به معاونت درمان علوم پزشکی کاشان و یا پورتال WWW.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
6136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.