مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان با حضور مردم و مسئولان در پارک جنگلی گلپایگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: شهرستان گلپایگان با داشتن آثار تاریخی و گردشگری متعدد و بیش از 20 هزار سنگ نگاره در منطقه غرقاب و کوچری، یکی از جاذبه های مهم و منحصر به فرد در سطح بین المللی و جهانی است.

فریدون اللهیاری افزود: پرونده ثبت کباب گلپایگان برای ثبت در فهرست ناملموس آثار ملی ایران در دست انجام است و بزودی شاهد ثبت این اثر ارزشمند خواهیم بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره گفت: مجلس به طور جد تصمیم دارد وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود تا با توسعه گردشگری وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد.

علی بختیار افزود: شهرستان گلپایگان قطب کشاورزی، دامداری و گردشگری استان اصفهان است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رونق گردشگری و اقتصاد این شهرستان تاثیرگذار است.

در این جشنواره که با برنامه های شاد و مفرح در پارک جنگلی گلپایگان برگزار شد، 40کباب پز گلپایگانی در 4 غرفه مهارت و شیوه طبخ کباب گلپایگان را در معرض دید عموم قرار دادند.

تاریخ پخت کباب کوبیده سنتی گلپایگان به بیش از 2 قرن می رسد و دارای شهرت و معروفیت خاص و منحصر به فرد در کشور است.

از شاخصه های کباب گلپایگان قطعه کردن گوشت تازه از قلاب، چرخ کردن و طبخ جلوی چشم مشتری است.

همچنین شرایط آب و هوایی و چراگاه های طبیعی منطقه نیز به طعم، مزه و کیفیت این غذا افزوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.