دبیر اجرایی کنگره نوزادان ایران روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: این کنگره با محوریت مشکلات شایع نوزادان و تازه های آن و به مدت سه روز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص نوزادان و کودکان و سایر رشته های پزشکی مرتبط در اصفهان برگزار می شود.
دکتر بهزاد برکتین افزود: مهمترین هدف از برگزاری این کنگره گردهمایی شناسایی مشکلات شایع نوزادان و چالش های موجود در درمان آنها با بهره گیری از آخرین منابع علمی و فناوری های روز دنیا و تعامل بین گروهی در این زمینه است.
وی یکی از تفاوت های این کنگره با همایش های مشابه آن در کشور را برگزاری نشست های هم اندیشی بصورت پرسش و پاسخ با حضور استادان و پزشکان برجسته کشور عنوان و اضافه کرد: در این کنگره 10 نشست با موضوع هایی مانند درمان تشنج نوزادان، بیماری های قلبی، اکسیژن درمانی، مجرای شریانی قلب باز در نوزادان نرم و نارس و تجویز فراورده های خونی برگزار می شود.
این پزشک فوق تخصص، شایع ترین بیماری های نوزادان را تنفسی و عفونی خواند و گفت: تلاش ما بر این است تا با هم اندیشی و تعامل بین پزشکان رشته های مختلف از نوزادان و کودکان گرفته تا رادیولوژیست ها، بهترین و جدیدترین روش های درمانی معرفی و ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: رئیس انجمن نوزادان ایران و رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله سخنرانان کلیدی این کنگره هستند.
آخرین فرصت ارسال مقاله به دبیرخانه کنگره نوزادان ایران 31 تیر و آخرین فرصت ثبت نام برای حضور در کنگره یکم مهر امسال است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.