به گزارش ایرنا،'بهروز مهدلو' روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: وضع مالیات بر اساس قانون است و دریافت مالیات در اصفهان نیز متفاوت از دیگر نقاط کشور نیست.
وی اضافه کرد: در آمار نیز اطلاعاتی در باره تعطیلی مشاغل یا فعالان اقتصادی و فرار سرمایه ناشی از مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد و اگر هم کسی از پرداخت مالیات دچار خسارت شده است موضوع باید بررسی شود.
مهدلو ادامه داد: اگر موعدی مالیاتی شفافیت کامل داشته باشد و دفاتر و حساب های خود را بطور کامل و شفاف تحویل دهد، نباید بابت پرداخت سهم مالیاتی خود نگران باشد.
وی گفت: پرداخت مالیات بر ارزش افزود تبعات منفی و خسارتبار برای فعالان اقتصادی ندارد و آثارش برای این افراد صفر است.
مهدلو افزود: فعالان اقتصادی در زمان خرید، یک مالیات بر ارزش افزوده به فروشنده می پردازند و سپس در زمان فروش به حلقه آخر و مصرف کننده، یک مالیات بر ارزش فزوده از آنها دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: هر فعال اقتصادی که از پرداخت مالیات خود گلایه مند است بی شک شفافیتی در درآمد و حساب های خود ندارد زیرا مالیات بر ارزش افزوده گویای میزان شفافیت فعالیت اقتصادی است.
مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با اشاره مطالب منتشر شده در فضای مجازی و در بین مردم در باره اخذ مالیات از هر بار خرید بوسیله دستگاه 'پوز' تاکید کرد: اخذ مالیات در زمان استفاده از دستگاه های پوز(دستگاه های کارتخوان) چندین بار توسط مقامات مسئول تکذیب شده است و این موضوع صحت ندارد.
مهدلو اعلام کرد: در اصفهان آماری مبنی بر فرار مالیاتی وجود ندارد و باید این موضوع بررسی شود.
این در حالیست که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فروردین امسال در جلسه علنی شورای شهر اصفهان گفته بود: صنوف یکی از حوزه های استان در کتمان مالیاتی(فرار مالیاتی) است که امسال برای پرداخت مالیات این حوزه، برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
وی بیان کرد: 97 درصد از درآمدهای استان از طریق جمع آوری مالیات تامین می شود اما سال گذشته کمتر از 90 درصد(پنج هزار 500 میلیارد تومان) از درآمد مالیاتی محقق شد.
مهدلو افزود: جلسه ای با اتاق اصناف و اتحادیه ها در روزهای اخیر برگزار شد تا از تبعیض مالیاتی جلوگیری و عدالت مالیاتی برقرار شود.

*** پایان خرداد، آخرین زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی***
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین گفت: صاحبان مشاغل فقط تا پایان خرداد فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم این اداره کل کنند.
مهدلو گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل مشمول پرداخت مالیات به سه گروه تقسیم می شوند که گروه اول(با دریافتی سالانه بیش از 30 میلیارد ریال) و گروه دوم(با دریافتی سالانه بین 10 تا 30 میلیارد ریال) تا پایان خرداد هر سال فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی سال گذشته خود را به این اداره کل تسلیم کنند.
مهدلو ادامه داد: گروه سوم نیز به دو دسته تقسیم می شوند، کسانی که بیش از دو میلیارد و 400 میلیون ریال دریافتی سالانه دارند که باید مانند دو گروه یاد شده تا پایان خرداد اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.
وی گفت: دسته دوم شامل کسانی است که کمتر از این مبلغ در طول سال دریافتی دارند که این افراد نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی ندارند و وارد مرحله رسیدگی نمی شوند فقط باید فرم مربوط به 100 را از طریق سایت این اداره کل را تا پایان خرداد سالجاری پُر و ارسال کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان یادآور شد: سال گذشته مجموع اظهارنامه ارسال شده صاحبان مشاغل استان 210 هزار فقره بود و اظهارنامه های امسال که تا روز گذشته دریافت شده، 127 هزار فقره است.
ت/ 6027/7153
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.