به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد نمازجمعه اردستان بیان کرد: برگزاری نمازجمعه یک امتیاز برای هر شهر محسوب می شود و از نظر عقلی، شرعی، سیاسی، عبادی و فرهنگی حضور حداکثری مردم در این آئین عبادی سیاسی ضروری است.
وی با قدردانی از حضور مردمی افزود: نمازجمعه نیازمند خطیب خوب، اهل مطالعه و فاضل است و اعضای ستاد باید مورد اعتماد عامه مردم باشند تا حضور نمازگزاران در این آئین چشمگیر شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: نمازجمعه تنها یک مسئله سیاسی نیست بلکه محل تجمع افراد، طرح مسائل و برطرف کردن برخی از نیازهای جامعه است.
او با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر تمجید از نمازجمعه با عنوان عنایت خداوند به نظام اسلامی گفت: اعضای ستاد نمازجمعه باید از جوانان در این ستاد استفاده کرده، زمینه و انگیزه حضور نسل جدید را در این فریضه الهی فراهم کنند.
آیت الله طباطبائی نژاد ادامه داد: هم اکنون افزون بر یک هزار و 60 نمازجمعه به برکت نظام اسلامی، با تدبیر حضرت امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در کشور اقامه می شود که یک کار فرهنگی بزرگ و ارزشمند است.
وی با تاکید بر حفظ وحدت در شهرستان اردستان گفت: دیدگاه های سیاسی نباید منجر به اختلاف و شکاف شود زیرا آزادی در اسلام به این معناست که هر کس در انتخابات به فرد مورد نظر خود رای دهد.
امام جمعه اردستان نیز در ادامه گفت: تلاش اعضای ستاد نمازجمعه و دینداری مردم این شهرستان زمینه ساز برگزاری پرشور این آئین شده و با عضویت بیشتر جوانان در راستای گسترش هر چه بیشتر آن تلاش می شود.
به گفته حجت الاسلام حسن دهشیری، ستاد نمازجمعه اردستان در بین 860 ستاد جزء برترین های کشور است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.