حسینعلی امیری شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری مشترک شهرستانهای خوانسار و گلپایگان افزود: مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با قدرتهای جهان با هدایت رهبرمعظم انقلاب، مدیریت رئیس جمهوری و تلاش و درایت تیم مذاکره کننده کشورمان انجام شد که معرفی چهره جنگ طلبانه آمریکا و نشان دادن سیمای واقعی و صلح جویانه جمهوری اسلامی اسلامی از دستاورهای آن است .
وی اضافه کرد: خروج ترامپ ازبرجام به جامعه جهانی ثابت کرد که برخلاف تبلیغات منفی دشمنان، ما نه تنها اهل جنگ نیستیم بلکه اهل صلح و پایبند به اصول هستیم.
وی افزود: گرچه ترامپ با نشان دادن بدعهدی آمریکا ازبرجام که یک پیمان بین المللی است خارج شد اما ما همچنان به این پیمان پایبندیم، از مزایای آن بهره می بریم و این پایبندی تا زمانیکه که منافع ملی ما اقتضا کند ادامه خواهد یافت.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به سالهای 91 و 92 و زمان انعقاد برجام، گفت: در آن زمان تمام جامعه جهانی بر علیه ایران بودند و تحریمهای بسیار سختگیرانه ای بر علیه ایران وضع شده بود که یکی از آنها مشمولیت فصل هفت منشور سازمان ملل بود که اجازه دخالت نظامی را به کشورهای دیگر می داد،اما امروز ما شاهد این هستیم که جامعه جهانی، بجز کشور آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی در خصوص برجام با ایران همراه است.
وی افزود: به لطف خدا و با زعامت مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس جمهوری امروز سایه تهدیدات و قطعنامه های ظالمانه از سر ایران برداشته شده است و ما اکنون با صادرات نفت و مدیریت هزینه توانسته ایم طرحهای بسیاری خوبی همچون نظام سلامت و تامین کالاهای اساسی مردم، توجه به قشر فرهنگی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیش از یازده میلیون نفر را در کشور به اجرا درآوریم .
امیری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتحاد بین سه قوه در یک مسیر عقلایی و درست قرار گرفته به همین جهت ترامپ درپی راه اندازی جنگ اقتصادی و ایجاد روحیه یاس و نا امیدی در جامعه ما است که در این شرایط باید برمحور اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، چالش های فراروی توسعه را بشناسیم و برطرف کنیم، خلاقیت و ابتکار را تقویت و ترویج نماییم و به توانمندیها و استعداد های داخلی بیش از پیش تکیه کنیم.
وی با تاکید براین نکته که برای توفیق دراین مسیر وگذر پیروزمندانه از شرایط کنونی، اتحاد و انسجام و افزایش اقتدار ملی امری اجتناب ناپذیر است افزود: اعتماد، اتحاد، امید، انسجام و رضایتمندی عمومی از مهمترین مولفه های قدرت ملی است که همگان باید با اولویت به این مولفه ها توجه کنیم و انرا سر لوحه امور قرار دهیم .
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد:هرکس بخواهد خلاف این روند حرکت کند و بگونه ای که به نامیدی مردم منجرشود، در مسیردشمن قرار گرفته است زیرا اعتماد ورضایتمندی مردم از مولفه های مهم اقتدار ملی است .
وی از همه مدیران خواست تا جایی که امکان دارد قانون را برای تسهیل کار مردم و حل و فصل مشکلات و رضایت عموم، تفسیر و به کار گیرند .
در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان ومدیران شهرستانهای خوانسار و گلپایگان در شهرخوانسار برگزار شد و تا ساعت یک بامداد امروز (شنبه) بطول انجامید، امام جمعه خوانسار،معاون عمرانی استانداری اصفهان و فرمانداران گلپایگان و خوانسار در سخنانی جداگانه ضمن برشمردن قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی این منطقه خواسته ها و مشکلات این دو شهرستان ها را در زمینه آب، کشاورزی وزیرساخت های حمل نقل مطرح کردند.
حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری عصر جمعه به منظورافتتاح و بازید از چند طرح آموزشی، خدماتی و صنعتی گلپایگان و خوانسار به این شهرستان ها سفر کرد.
وی در بدو ورود با حضور درگلزار شهدای این دو شهرستان و ادای احترام نسبت مقام شهدا، از پروژه در حال اجرای بیمارستان امام حسین (ع) و ساختمان دانشکده مکانیک دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان بازدید و سپس با حضور در شهرستان خوانسار شرکت صنایع نخ و واحد تولیدکننده کیسه های بهداشتی کلستومی این شهرستان را افتتاح کرد.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری و شهرستان خوانسار در 160 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارند.
**7142**1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.