به گزارش ایرنا، 'ایرج مظفر' روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: 111 قرارداد به مبلغ 380 میلیارد تومان در سال 96 شروع شد که هنوز تحویل داده نشده است.
وی اضافه کرد: یکی از عمده طلبکاران شهرداری، سازمان عمران بود که 6 ماه حقوق معوقه داشت که این میزان هم اکنون به 2 ماه کاهش یافته است.
مظفر ادامه داد: 65 پروژه شاخص با هزینه بالای یک میلیارد تومان در سال جاری(غیر از پروژه قطار شهری) درنظر گرفته شده که 20 پروژه آن از سال گذشته(برای تکمیل) و 45 پروژه جدید است.
معاون عمران شهرداری اصفهان در تشریح پروژه های انجام شده در هشت ماه گذشته گفت: 70 پروژه عمرانی بااعتبار 980 میلیارد ریال شامل تاسیسات زیربنایی، قراردادهای آسفالت معابر، مراکز ورزشی و تفریحی، فضای سبز و یک پارکینگ در این مدت به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: کل بودجه امسال شهرداری سه هزار میلیار تومان است که 950 میلیارد تومان از آن متعلق به بخش جاری و 2 هزار و 50 میلیارد تومان آن مختص پروژه های عمرانی است.
مظفر اضافه کرد: از بودجه عمرانی 915 میلیارد تومان برای پروژه های غیرخالص عمرانی(متولی اجرای آنها معاونت عمران نیست) و یکهزار و 135 میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی برای انجام پروژه ها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: 80 درصد از بودجه خالص عمرانی معادل 732 میلیارد تومان برای تکمیل خط یک و راه اندازی خط 2 پروژه قطار شهری و مابقی به مبلغ 403 میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی مانند سالن اجلاس، میدان امام علی(ع) و نمایشگاه جدید اصفهان می شود.
مظفر خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان امسال تصمیم دارد پروژهای نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته را تکمیل و بدهی های آن سال ها را بپردازد بنابراین باید در نظر داشت که هیچ پروژه ای متوقف نشده فقط شکل اجرای پروژه ها و تخصیص اعتبارات تغییر کرده است.
معاون عمران شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنانش بااشاره به سفر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مشکلات اصلی این منطقه بی توجهی به زیر ساخت ها، نبود استاندارد های لازم و هماهنگی بود بطوریکه برای دریافت و توزیع کمک ها نیز هماهنگی مناسبی وجود نداشت.
مظفر اعلام کرد: با توجه به تجربه زلزله کرمانشاه، اصفهان نیز جوابگوی رخداد زلزله با ریشتر بالا نیست و دوام نمی آورد.
وی افزود: باید برای تعمیر، نگهداری و بازسازی و بازنگری در زیرساخت های اصفهان اقدامات لازم انجام گیرد.
معاون عمران شهرداری اصفهان همچنین بااشاره به پروژه رینگ چهارم یا حلقه حفاظتی این شهر گفت: مطالعات رینگ چهارم از سال 88 با هدف حل معضل ترافیک شمال شرق شهر، آغاز و برای انجام آن یک دوره هشت ساله در نظر گرفته شده بود که در بازنگری بعدی به پنج سال تقلیل یافت.
وی افزود: طول مسیر این رینگ 78.2 کیلومتر است که 45.8 کیلومتر آن در محدوده شهر (شامل 11 منطقه از کلانشهر اصفهان) و 28.6 کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد ،خورزوق، خمینی شهر، دُرچه و ابریشم و 3.8 کیلومتر آن در محدوده فرمانداری ها قرار دارد.
مظفر اضافه کرد: عرض آسفالت این رینگ در هر طرف 19.60 کیلومتر، تعداد خطوط عبور چهار خط رفت و چهار خط برگشت، تعداد تقاطع غیرهمسطح 23 دستگاه در محل عبور از جاده های مهم محدوده آن و هفت دستگاه پل بزرگ است.
وی ادامه داد: از این بین می توان به تقاطع با اتوبان فرودگاه(شهید اردستانی)، آزاد راه معلم، میدان استقلال، بلوار آتشگاه، بلوار شهید اشرفی اصفهانی، جاده دولت آباد، بلوار امام رضا (ع)، اتوبان ذوب آهن و همچنین چهار دستگاه پل بر روی رودخانه زاینده رود اشاره کرد.
معاون عمران شهرداری اصفهان گفت: هزینه احداث یک کیلومتر از مسیر رینگ حدود 40 میلیارد ریال، هزینه کل تملک، احداث مسیر و تقاطع ها بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال( 10 هزار میلیارد ریال برای آزادسازی و 11 هزار میلیارد ریال برای اجرا است.
وی افزود: کل هزینه اجرای پروژه رینگ چهارم را شهرداری اصفهان نمی‌تواند تأمین کند و به همکاری استانداری و شهرداری سایر شهرها نیاز دارد.
مظفر از انعقاد قرارداد ادامه خط یک مترو از ایستگاه پاسداران تا درب جدید الاحداث دانشگاه صنعتی در بلوار آزادگان خبر داد.
وی بااشاره به پروژه پیاده راه سازی چهارباغ نیز گفت: این پروژه با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد تومان در دست اجراست که پیش بینی می شود انجام آن تا پایان نیمه اول امسال به طول انجامد.
مظفر همچنی گفت: پروژه میدان امام علی(ع) چندین زیر پروژه دارد که 80 درصد آنها تکمیل و 20 درصد باقی مانده نیامند آزادسازی است.
ت/ 6027/7153
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.