احمدرضا احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هزینه اجرای طرح قطار شهری بهارستان از ابتدا تاکنون را 150میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اعتبارات این طرح باید از محل منابع ملی تامین می شد اما 75میلیارد تومان از منابع ملی و مابقی با فروش اراضی تامین شده است.
وی با ابراز امید از پایان این طرح در دولت دوازدهم افزود: بودجه شرکت عمران سال گذشته جدا از پروژه قطار شهری 110 میلیارد تومان بود که 62 درصد آن محقق شد و پیش بینی می شود در سال 97 این بودجه به 140میلیارد تومان برسد و درتلاش هستیم امسال بالای 70درصد آن محقق شود.
وی اعتبار مورد طرح قطار شهری را دستکم 350 میلیارد تومان تخمین زد و گفت: تاکنون 80 درصد از زیر سازی و 10 درصد روسازی قطار شهری بهارستان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: قطار شهری علاوه بر مسائل مالی در بخش فنی نیز باید به خط یک قطار شهری اصفهان وصل شود که مستلزم بررسی و تائید همه جانبه ابعاد فنی و مهندسی است.
وی گفت: از سوی دیگر این طرح دارای دو معارض دولتی است که با تشکیل کار گروه تلاش می شود در آینده نزدیک این مشکل حل شود.
شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای اقماری اصفهان است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی این خطه قرار گرفته است.
عملیات اجرایی طرح خط قطار شهری اصفهان- بهارستان به طول ۱۴.۷ کیلومتر شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغازشد و هم اکنون در مرحله ریل گذاری است.
با اتصال قطار شهری بهارستان به خط شمالی - جنوبی اصفهان در محل صفه ، اهالی این خطه قادر به استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری کلانشهر اصفهان خواهند بود.
خط شمالی - جنوبی قطار شهری اصفهان از سه راهی ملک شهر از شمال این شهر آغاز و پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان ختم می شود.
در این خط ۲۰ ایستگاه وجود دارد و بهره برداری از آن سال گذشته آغاز شد.
ت/7141 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.