به گزارش ایرنا، حمیدرضا ترکیان روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان گفت: امکان دسترسی روستائیان دارای تلفن ثابت سیمی به اینترنت پرسرعت با اجرای طرح توسعه ای دی اس ال (ADSL) در منطقه فراهم و سال گذشته 10 طرح توسعه ای در این زمینه اجرا شد.
وی با اشاره به پوشش 100 درصدی تلفن ثابت سیمی افزود: سرویس هوشمند سازی تلفن واحدهای مسکونی نیز در شهرستان اجرا شده و 30 هزار مشترک تلفن ثابت امکان استفاده از اینترنت ای دی اس ال را دارند.
رئیس اداره مخابرات اردستان بیان کرد: سال 1396 در بحث تلفن همراه نیز تعداد هفت طرح توسعه ای اجرا و در مجموع 19 طرح مورد بهره برداری قرار گرفت.
او اضافه کرد: چهار طرح همراه اول در شهرهای اردستان و زواره، 2 طرح در روستاهای زفزقند و آستانه در بخش مرکزی و یک طرح در نیروگاه سیکل ترکیبی بخش زواره اجرا شده است.
ترکیان گفت: زمینه استفاده از نسل 3، 4 و 4.5 اینترنت همراه در اردستان فراهم و با اجرای فیبر نوری مهاباد، این شهر نیز از نسل 4 برخوردار شد.
وی عنوان کرد: افزون بر 59 هزار مشترک تلفن همراه اول در شهرستان اردستان وجود دارد و تمام مسیر جاده ترانزیت تحت پوشش نسل 3 پایدار است.
رئیس اداره مخابرات اردستان ضریب نفوذ تلفن همراه اول را 100 درصد و تلفن ثابت را 54 درصد اعلام کرد و گفت: همه روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از سرویس تلفن همراه و ثابت برخوردار و مسئله روستای اشینه بخش مرکزی نیز برطرف شد.
او بیان کرد: سامانه های 2000، 20117، 2020 و سامانه 9990 شرکت مخابرات به صورت رایگان در خدمت مردم هستند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.