محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در دیدار اسقف اعظم و پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با وی افزود: آمادگی داریم تا مشکلات پیش روی ارامنه را در بحث مسکن، کار، تولید و اشتغال رفع کنیم.
وی اظهار کرد: ارامنه داخل کشور اول ایرانی و بعد ارمنی هستند همانطور که ما مسلمانان اول ایرانی و بعد مسلمان هستیم.
استاندار اصفهان افزود: تمامی اقلیت ها بویژه ارامنه در اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و می توانند از تمامی امکانات و تسهیلات موجود استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به پروژه های ساخت هتل و تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه های گردشگری توسط ارامنه گفت: به حسن سلیقه، سلامت و صداقت ارامنه اعتقاد داریم و این اقدام آنها می تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار موثر باشد.
مهرعلیزاده افزود: در این راستا از تمامی اقدامات ارامنه در امر ساخت هتل، رستوران و اماکن گردشگری حمایت می کنیم.
وی همچنین با اشاره به کمبود بارش ها و مشکل کم آبی در استان اصفهان از ارامنه درخواست کرد که با صرفه جویی در مصرف آب و توجه به برنامه ریزی های بلند مدت برای تامین آب کمک کنند.
اسقف اعظم و پیشوای دینی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: ما همواره در کنار مسلمان زندگی مسالمت آمیزی همراه با امنیت و آرامش داریم.
سیپان کاشجیان افزود: تا زمانی که فرهنگ ادیان و قومیت ها در ایران بالاست درک بالایی از مسائل کشور خواهند داشت.
وی استان اصفهان را به لحاظ تاریخی و فرهنگی استانی با فرهنگ بالا دانست و گفت: اصفهان در آینده نیز همچنان در چشمان دنیا می درخشد و پیشرفت می کند.
اسقف اعظم و پیشوای دینی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به مشکلات جوانان ارمنی به لحاظ کار و مسکن گفت: هم اکنون برنامه جامعی در دست اقدام داریم تا بتوانیم اقدام به مسکن سازی برای جوانان کنیم که نیازمند حمایت های شهرداری در دادن مجوز هاست.
وی اظهار کرد: همچنین خواستار حمایت های لازم برای بحث مجوز خانه های قدیمی به محل های توریستی و احداث رستوران و هتل در منطقه جلفا هستیم.
حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
ت/6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.