به گزارش ایرنا، ' علی مطهری ' عصر یکشنبه در نشستی با عنوان ' شهید مطهری و آینده انقلاب اسلامی ' در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: باید تلاش کنیم تا رفتار با مردم و متفکران و سخت گیری هایی که ضرورت ندارد، اصلاح شود.
وی با بیان اینکه قانون اساسی ظرفیت بالایی برای اداره امور کشور دارد تصریح کرد: متاسفانه گاهی قانون اساسی دور زده می شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نسبت به آینده انقلاب نا امید و نگران نیستیم و بررسی اوضاع کشور قبل و پس از انقلاب نشان می دهد که ایران پس از انقلاب به پیشرفت ها و تحولات چشمگیری دست یافته است.
مسئول نشر و نظارت بر آثار شهید مطهری افزود: شهید مطهری بر احترام به اندیشه ها و آزادی در چارچوب شرع و قانون تاکید داشتند و همواره بر این باور بودند که باید مسیر عدالت خواهی ادامه یابد.
مطهری اظهارکرد: در این شرایطی که هرگونه تصمیمی در خاورمیانه بدون حضور ایران گرفته نمی شود باید مردم در کشور بتوانند آزادانه حرف بزنند و از اظهارنظر نترسند.
وی بیان کرد: نباید هر کس از خارج آمد و یا با یک فرد خارجی صحبت کرد، او را جاسوس بدانیم و این رفتار درستی نیست.
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: باید به انتخاب مردم برای نمایندگان خود در شوراهای شهر احترام بگذاریم و کاری نکنیم که شهردار منتخب آن شورا مجبور به استعفا شود.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص انتشار فیلمی از برخورد ماموران گشت ارشاد با مردم گفت: گشت ارشاد از اختیارات دولت است.
مطهری یادآور شد: پلیس باید اقتدار داشته باشد و به هر حال مقاومت در مقابل پلیس اشتباه است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص حجاب اختیاری در جامعه گفت: با حجاب اختیاری موافق نیستم زیرا منجر به برهنگی می شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حکومت اسلامی مسئول اخلاق و فضایل جامعه است و با حکومت سکولار تفاوت دارد.
سخنرانی و پرسش و پاسخ با عنوان ' شهید مطهری و آینده انقلاب اسلامی ' عصر یکشنبه با حضور ' علی مطهری ' فرزند شهید مطهری که نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی و مسئولیت نشر و نظارت بر آثار این شهید را برعهده دارد در سالن شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
آیت الله مرتضی مطهری قبل از انقلاب، استاد فلسفه اسلامی دانشگاه تهران بود که پس از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.
وی که از نظریه پردازان جمهوری اسلامی ایران بود شامگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه تهران درگذشت.
به همین مناسبت 12 اردیبهشت به عنوان 'روز معلم ' نامگذاری شد.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.