به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود دهقانی روز پنجشنبه در همایش دیابت در آران و بیدگل با اشاره به آمار بالا و نگران کننده مبتلایان به این بیماری گفت: چهار هزار نفر دیابتی تا کنون در این شهرستان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.
وی افزود: طرح غربالگری بیماری دیابت در هشت مرکز بهداشتی و درمانی این شهرستان در جریان است که پیش بینی می شود 2 هزار نفر بیمار دیابتی دیگر نیز شناسایی شوند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل بیان کرد: سبک زندگی نادرست و استفاده بیش از حد از مواد شیرین در سبد غذایی خانواده از علت های اصلی ابتلا به بیماری خاموش دیابت در این شهرستان است و نزدیک به 10 درصد از مرگ و میرها نیز بر اثر ابتلا به این بیماری می باشد.
او به مرگ سالانه پنج میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: آمار ابتلا به این بیماری در آران و بیدگل 2 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
دهقانی در ادامه به تحویل 800 دستگاه سنجش قند خون با ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به بیماران دیابتی آران و بیدگل و اجرای طرح غربالگری سرطان روده و پستان در این شهرستان اشاره کرد.
وی گفت: دیابت بیماری خاموشی است که بیش از 50 درصد مبتلایان از بیماری خود آگاهی ندارند و از این رو تعداد افراد مبتلا در حال افزایش است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل تاکید کرد: افراد باید نسبت به آزمایش قند خون ناشتای خود اقدام کرده و در صورت قرار داشتن در مرحله پیش دیابت، نسبت به پیشگیری اقدام کنند.
همایش یکروزه دیابت با حضور یک هزار نفر از بیماران دیابتی آران و بیدگل و در سالن 9 دی مرکز این شهرستان برگزار شد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.