به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود تولایی چهارشنبه شب در همایش روز جهانی مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کاشان گفت: بهداشت محیط و اداره کار در کنار کارگر و کارفرما بر مسائل محیط کار اثرگذار هستند و از این رو برای آسیب شناسی مسائل باید نگاهی چند وجهی به موضوع داشته باشیم.
وی افزود: امروز بیشترین بار روانی بر کارگر و کارفرما وارد می شود که به هیچ وجه قابل محاسبه نیست؛ در این شرایط بیشترین حادثه های محیط کار ناشی از مشکلات اجتماعی، خانوادگی و نداشتن حضور ذهن کافی است که برای کاهش این بار روانی هر ضلع اثرگذار بر محیط کار باید به وظیفه خود عمل کند.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان بیان کرد: برخی مشکلات را نمی توان نادیده گرفت چرا که بخشی از نیروی کار را درگیر خود کرده؛ برای بهبود نسبی این شرایط باید مجموعه های نظارتی مانند نظام مهندسی نیز به تکلیف خود عمل کنند.
او اضافه کرد: برخی حادثه های محیط کار ناشی از نظارت غیر دقیق می باشد که از جمله نکته های پنهان در تشخیص بروز حادثه هاست.
تولایی عنوان کرد: فرایند تولید مناسب منجر به خروجی قابل قبول می شود اما برخی کارفرمایان نیز البته در زمینه رعایت بهداشت محیط کار توجیه نیستند و آن را مهم نمی دانند، در صورتی که این امر می توانند حتی بر محصول واحدهای تولیدی اثرگذار باشد.
وی با تاکید بر پذیرش و توجه به مسائل عاطفی در محیط کار ادامه داد: باید فرهنگ کار در کشور ارتقا یافته و مسئولیت پذیری، پایش سلامت نیروی کار، رفع تبعیض و رعایت وجدان کاری در روابط بین کارگر و کارفرما در دستور کار قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان ادامه داد: گام هایی نیز در این شهرستان از سال گذشته برای ارتقای شرایط برداشته شده و از جمله تلاش ها بر حل پرونده ها و اختلاف ها به جای ارجاع موضوع به دادگاه در دستور کار بوده است.
به گزارش ایرنا، 16 نفر از کارفرمایان، مدیران و مهندسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع، بهداشتیاران و بهگران نمونه شهرستان کاشان در ادامه این آئین قدردانی شدند.
بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ و هشت شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان کاشان فعال می باشد.
کاشان با جمعیت 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.