به گزارش ایرنا، دکتر ابراهم کوچکی روز دوشنبه در آستانه هفته سلامت به خبرنگاران گفت: تشکیل پرونده های الکترونیکی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است و با شناسایی 2 درصد باقی مانده از این طرح، همه جمعیت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: از میان افراد زیر پوشش دارای پرونده الکترونیکی سلامت در این دانشگاه تنها 67 درصد پیگیر سلامتی خود بودند که این مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت میزان ابتلای مردم به بیماری های روانی، کبدی، دیابت، اضافه وزن، چربی خون و سرطان های گوارشی، پروستات، کلورکتال و پستان را مشخص خواهد کرد.
او اضافه کرد: مردم می توانند با مراجعه به مرکزهای خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت اقدام کنند تا بسیاری از بیماری ها در افراد به موقع شناسایی و با هزینه ای کمتر درمان شود.
کوچکی تاکید کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت مراقبت های نوین بهداشتی از سوی پزشکان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی را برای همه گروه های سنی (کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان) رایگان خواهد کرد.
وی در ادامه از افتتاح 15 طرح بهداشتی در هفته سلامت خبر داد و گفت: طرح ها شامل هفت مرکز خدمات جامع سلامت در جوشقان قالی، کله، سن سن، راوند، نواب صفوی، کریمشاهی، شهید ساکنی، سه پایگاه سلامت در شهرهای آران و بیدگل، کاشان و قمصر و پنج خانه بهداشت در روستاهای پنداس، سن سن، وادقان، ویدوج، ورکان و علی آباد فخره است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: برای ساخت این واحدهای بهداشتی درمانی با مجموع پنج هزار مترمربع زیربنا، نزدیک به 75 میلیارد ریال از محل اعتبارهای دانشگاه و کمک های نیکوکاران اختصاص یافته بود.
به گفته او، افزون بر 465 هزار نفر جمعیت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.