به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' علیرضا قزوینی زاده ' اعلام کرد: تعمیرات اساسی این واحدها که خوراک آنها از 18 فروردین امسال قطع شده است توسط واحد نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت این واحدها و حجم بالای کارهای تعمیراتی، افزود: مدت زمان اجرای عملیات تعمیر همزمان این واحدها 40 روز کاری اعلام شده است.
مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: تمام لوله های آب خنک کننده رفت و برگشت واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شماره 2 این شرکت در زیر زمین احداث شده است که پس از انجام تعمیرات، تمام آنها به سطح زمین انتقال می یابد.
وی اظهار کرد: در این عملیات همچنین برای نخستین بار قطعات داخلی رآکتورها و کاتالیست واحد آیزوماکس به طور کامل تعویض خواهد شد که تاثیر زیادی در افزایش تولید محصولات دارد.
قزوینی زاده افزود: اجرا و نصب قطعات داخلی راکتورها و تعویض کاتالیست واحد ایزوماکس توسط کارشناسان و متخصصان شرکت پالایش نفت اصفهان انجام می شود.
وی به تعویض بخش وسیعی از سیستم عایق کاری داخل کوره واحد هیدروژن پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از آسیب رسیدن به ساختار فلزی این کوره را از اهداف انجام تعمیرات یاد شده بیان کرد.
مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان، خوراک واحدهای آیزوماکس را 22 هزار بشکه در روز و هیدروژن 2 را هفت هزار کیلوگرم در ساعت اعلام کرد و گفت: بنزین، گاز مایع، نفت سفید، سوخت هوائی و نفت گاز از تولیدات واحد آیزوماکس پالایشگاه اصفهان است.
وی همچنین به انجام همزمان تعمیرات واحدهای' SRP' (تصفیه گوگرد) و مولد شماره چهار واحد آب و برق و بخار پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: این تعمیرات به بهترین شکل انجام شود.
قزوینی زاده با اشاره به اینکه برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن کلیه شرایط عملیاتی، در فاصله های زمانی سه ساله پیش بینی می‌ شود، گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان 24 واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هر یک از آنها بر اساس برنامه زمانبندی و به صورت جداگانه یا همزمان انجام خواهد شد.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز کرد و اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
ایـن شرکت در منطقه ای با مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان قرار دارد و ظرفیت تولید آن 375 هزار بشکه در روز است.
7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.