' کیانوش جهانپور ' روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به گزارش عملکرد20 روزه ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 97، افزود: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان از 24 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین امسال نزدیک به 13 هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام داد.
وی ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در مدت مشابه سال گذشته را حدود 10 هزار و 500 مورد اعلام کرد.
جهانپور خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال حدود سه هزار و 600 ماموریت حوادث ترافیکی و 9 هزار و 400 ماموریت حوادث غیرترافیکی در استان اصفهان انجام شد .
وی آمار جان باختگان ناشی از حوادث ترافیکی در استان اصفهان در نوروز امسال را 32 تَن اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آماده باش و خدمات رسانی 54 بیمارستان و مرکز درمانی و 141پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این استان، گفت: از 24 اسفند گذشته تا 14 فروردین امسال، تعداد کل مراجعان به اورژانس مراکز درمانی حدود 53 هزار نفر، خدمات دیالیز ویژه میهمانان استان 668 مورد و پیگیری مادر باردار و پس از زایمان پرخطر یکهزار و 387 مورد بوده است.
وی با اشاره به 21 هزار مورد بازرسی میدانی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی استان اصفهان در مدت یاد شده، گفت: یکهزار و 53 مورد مداخلات نظارتی اعم از معرفی به مراجع قضایی، پلمب و برخورد با دستفروشان و معدوم سازی نزدیک به 50 تُن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف نیز در این مدت توسط مرکز بهداشت استان اصفهان انجام شده است.
ستاد نوروزی و هماهنگی خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت خود را از 24 اسفند سال گذشته آغاز کرد و تا 14 فروردین امسال ادامه داشت.
اورژانس 115 با بهره‌مندی از حدود 140 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت ‌های پزشکی بصورت شبانه‌روزی می پردازد.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.