شهرام امیری دو شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود کرد: از 27 اسفند پارسال تا پایان یازدهم فروردین امسال حدود چهار میلیون و 800 هزار بازدید از آثار و اماکن تاریخی استان اصفهان صورت گرفت که این امار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در مدت مذکور حدود 2 میلیون و 200 هزار گردشگر در این استان حداقل به مدت یک شب اقامت داشته اند.
وی بیشترین بازدیدها را از باغ فین کاشان و میدان امام اصفهان، اعلام کرد و گفت : فقط در روز دهم فروردین حدود 31 هزار بلیت ورودی در باغ فین کاشان فروخته شد.
امیری درباره برخی آمار و مطالب منتشر شده درباره آمار گردشگری در استان های مختلف، گفت: بدلیل واقع شدن اصفهان در مرکز کشور، بسیاری از گردشگران در مسیر خود به این استان سفر می کنند اما ممکن است شب در آن اقامت نداشته باشند.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: به همین دلیل در این استان آمار بازدیدگان از اماکن تاریخی بیشتر از آمار اقامت شبانه است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.
ت/3011 / 6022 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.