رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری این مراسم گفت:چهارمین رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان با حضور 150 هنرمند، دوستداران میراث فرهنگی و کارآفرینان نمونه از شهرهای شاهین شهر، وزوان ، میمه و روستاهای کلهرود، ازان و حسن رباط به مدت یک روز در کاخ چهلستون برگزار شد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ،جواد چهراضی افزود: در این مراسم هنرمندان به اجرای موسیقی سنتی و هنرهای دستی از جمله گیوه دوزی و قالی بافی پرداختند.
وی نمایش زندگی سنتی روستائی در روستاهای هدف گردشگری وبازیهای بومی محلی از جمله هفت سنگ، طناب کشی و نوعی بازی کبدی را از دیگر برنامه روز فرهنگی شاهین شهر و میمه عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این روز نقالی شاهنامه و واقعه تاریخی کربلا توسط درویش محمود مداح و درویش علی مداح برگزار شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه درباره حوزه کارآفرینی این شهرستان نیز گفت: با توجه به بروز خشکسالی در فلات مرکزی ایران تلاش شده برای روستاهای هدف گردشگری از کشت محصولاتی همچون زعفران استفاده شود.
وی افزود: با همکاری مردم روستای ازان، کشت زعفران توسعه یافته و موفق به برگزاری 2 جشنواره گردشگری در این منطقه شده ایم.
رویداد فرهنگی نوروزگاه با هدف تمرکز زدائی از کلانشهر اصفهان و گسترش گردشگری به همه مناطق این استان ، ازدوم فروردین در 6 بخش در مجموعه جهانی کاخ چهلستون در حال برگزاری است.
این رویداد فرهنگی تا 14 فروردین ماه ادامه دارد.
معرفی برنامه های فرهنگی، محصولات و سوغات اقوام عشایر استان اصفهان شامل عرب جرقویه، قشقائی و بختیاری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی فاخر اصفهان، رونمایی از آثار فاخر صنایع دستی در راستای 'حمایت از کالای ایرانی' و معرفی برنامه روزهای فرهنگی شهرستان ها و روستاهای گردشگری استان از جمله بخش های مختلف این رویداد فرهنگی است.
استان اصفهان با بیش از 20 هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی یکی از قطب های گردشگری کشور و کانون های جذب مسافران نوروزی است.
شاهین شهر در فاصله 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت/6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.