به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام با هماهنگی سازمان فاوای شهرداری و با هدف رونق گردشگری انجام می شود.
وی اضافه کرد: محور اول برنامه های این نهاد گردشگری اعلام شده و اقدامات لازم با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست انجام است.
نوروزی ادامه داد: البته زیرساخت های گردشگری مناسب شهر تاریخی و جهانی اصفهان نیست همچنانکه اولین پیشنهاد ما به سرمایه گذاران ساخت هتل در این شهر است.

** تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان تا ایستگاه صفه
شهردار اصفهان همچنین گفت: طبق قولی که پیش از این به مردم اصفهان داده بودیم خط یک قطار شهری اصفهان تا ایستگاه صفه تکمیل شده و در هفته آینده افتتاح می شود.
وی افزود: ایستگاه های این خط نیز از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی تکمیل شده و قطار شهری در این ایستگاه ها توقف دارد.
نوروزی اضافه کرد: در زمان شروع بکار دور جدید مدیریت شهری سرفاصله های زمانی مترو اصفهان هر نیم ساعت یکبار بود که اکنون به 15 دقیقه کاهش یافته و در سال آینده نیز به 10 دقیقه می رسد.
وی ادامه داد: همچنین مسافران مترواز 18 هزار نفر در روز به 30 هزار نفر افزایش یافته که پیش بینی می شود در سال آینده به 100 هزار نفر در روز نیز برسد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: عملیات اجرایی خط 2 مترو اصفهان نیز شروع شده و برای ساخت 14 کیلومتر آن برنامه ریزی شده است.

** تحقق 80 درصدی بودجه شهرداری اصفهان
نوروزی گفت: حدود 30 درصد از بودجه شهرداری در زمان روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در مهر امسال تحقق یافته بود که این رقم 80 درصد رسیده است.
شهردار اصفهان همچنین در مورد سالن اجلاس گفت: این سالن در سال 90 کلنگ زنی شد و قرار بود سال 91 به بهره برداری برسد که بودجه مورد نیاز آن تامین نشد.
وی افزود: ادامه عملیات ساختمانی این سالن با مشکل روبروست که بدین سبب تلاش شده این طرح با مشارکت بخش خصوصی ادامه پیدا کند.
شهردار اصفهان اضافه کرد: بخش مربوط به شهرداری بیش از 60 درصد پیشرفت داشته اما بخش مرتبط با بخش خصوصی فقط 6 درصد پیشرفت داشته که در دست بررسی و چاره جویی است.
وی همچنین از تبدیل مجموعه ارگ اصفهان به یک کارخانه تکنولوژیک خبر داد و افزود: ارگ جهان نما برغم مشکلاتی که دارد قابل بازیابی و برنامه ریزی است.
نوروزی در مورد میدان امام علی (ع) نیز گفت: این میدان با قهر مردمی روبرو شده که باید این قهر شکسته و رضایت عموم جلب شود تا فضای کسب و کار در آن جریان یابد.

**منظور از تغییر در شهرداری اصفهان، اصلاحات است
شهردار اصفهان گفت: واژه تغییر تنها به معنی تغییر افراد و حتی دگرگونی نیست بلکه این واژه ایجاد اصلاحات را دربر می گیرد.
وی افزود: شهرداری اصفهان با یک حوزه سیاسی و مراکز دیگر فرق دارد به عنوان مثال در این نهاد تعداد مدیران و کارکنان زیاد است و نمی شود همه را تغییر داد.
نوروزی اعلام کرد: البته برخی سوء استفاده کنندگان که از سال 90 تاکنون در شهرداری اصفهان مشغول به کار بوده اند، شناسایی شده و این افراد در حال گذراندن مراحل قانونی خود هستند.

** باید صدای کشاورزان شرق اصفهان شنیده شود
شهردار اصفهان همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی و بحران آب در اصفهان گفت: باید صدای کشاورزان شرق اصفهان شنیده و برای زاینده رود چاره ای اندیشیده شود.
نوروزی اضافه کرد: همه باید پاسدار محیط زیست باشیم و در برابر آن خود را مسئول بدانیم.
وی گفت: در شرق شهر اصفهان با ایجاد یک کمربندی سبز و کاشت نهال، یک دژ برای مقابله با ورود ریزگردها و آلودگی ها ایجاد شده است.
ت/ 7153/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.