به گزارش ایرنا، ماشااله حمامیان روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران بر لزوم قدردانی جایگاه شهدا اشاره و بیان کرد: شهیدان باید الگویی برای همه به ویژه نسل جدید قرار گیرند و مسیر آنها به عنوان سرمشق ادامه یابد که در راستای زنده نگهداشتن یاد آنها برای ساماندهی گلزار هشت میلیارد ریال هزینه شد.
وی افزود: اجرای طرح در مورد سایر گلزار شهدا نیز به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت اختصاص یافتن، نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهد شد.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: 600 دیدار با خانواده های ایثارگران در راستای تکریم جامعه ایثارگری این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون صورت گرفته است.
او با اشاره به تشییع پیکر پاک 45 شهید عملیات بیت المقدس این شهرستان در سال 1361 بیان کرد: گرچه 11 خرداد به همین مناسبت با عنوان روز حماسه و ایثار اردستان نامگذاری شده اما زنده نگهداشتن یاد آن انسان های والامقام به طور مستمر در دستور کار بوده است.
حمامیان نصب تابلوی تمثال شهدا در ورودی شهرها و روستاها، برگزاری بیش از 30 یادواره، برپایی ایستگاه های صلواتی و طرح پایش سلامت را از دیگر اقدام های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ پربار ایثار و شهادت در شهرستان اردستان از ابتدای سال جاری تا کنون عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین معاینه رایگان 200 نفر از والدین شهدا در قالب طرح پایش سلامت توسط پزشک متخصص داخلی و ارتوپد با حضور در خانه شهدا انجام شد اما با توجه به پوشش بیمه ای برخی داروها که باید از سوی پزشک متخصص تجویز شود، کمبود متخصص در اردستان یکی از مشکلات حوزه درمان بنیاد شهید این شهرستان است.
به گفته رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان، این شهرستان در مجموع 320 شهید، 550 جانباز و 44 آزاده تقدیم ایران عزیز کرده که از این تعداد 2 شهید و 6 جانباز مربوط به مبارزه های دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و سایر آنها والامقامان دوران دفاع مقدس هستند.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.