به گزارش ایرنا از وب دا، دکتر محمدمهدی دباغ روز سه شنبه در این زمینه گفت: دکتر الهام رموزی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مسابقات جهانی اختراعات به میزبانی کشور تایلند، موفق به کسب گردن آویز طلا شد.
وی افزود: دستگاه ضدعفونی (استریلیزاسیون) کردن زباله های عفونی و بیمارستانی با استفاده از ریز موج ها (مایکرویو) از سوی این پزشک کاشانی اختراع شده است که می تواند هزینه کمتر و بازدهی بیشتر را نسبت به نمونه های مشابه داشته باشد.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: پزشک نواور کاشانی متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت می باشد که پیش تر دیپلم افتخار و جایزه ویژه انجمن توسعه اختراعات کره جنوبی را نیز کسب کرده است.
فدراسیون جهانی مخترعان (ایفیا) سازمانی بین المللی غیردولتی در حوزه اختراعات و ابتکارات می باشد که در سال 1968 با هدف ایجاد بستر مناسب بین المللی برای حمایت از مخترعان و توسعه خلق دانش، ترویج فرهنگ نواوری و تسهیل فرایند تبدیل ایده به ثروت راه اندازی شد.
این فدراسیون مسئول برگزاری المپیاد اختراعات، جام جهانی اختراعات و حامی برگزاری مسابقات جهانی اختراعات، نمایشگاه‎های تخصصی و بین‎المللی اختراعات، کنفرانس‎ها و کارگاه‎های آموزشی با هدف پشتیبانی‎ مادی، معنوی و حقوقی از مخترعان جهان است.
جشنواره روز جهانی مخترعین تایلند از دوم تا ششم ماه میلادی فوریه (اسفند ماه) به میزبانی این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا برگزار شد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.