به گزارش ایرنا علی اکبر حقدوست، چهارشنبه در دومین همایش تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مشهد افزود: مدیریت پایدار در منابع و اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده تر از بحث صرفه جویی در منابع مالی است.
وی بیان کرد: برای افزایش بهره وری و تحقق اقتصاد مقاومتی، که جزیی از مدیریت پایدار است، باید به بازمهندسی سازمانی روی آورد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا 260 فعالیت نوآورانه در سالهای اخیر در دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای یک مدیریت موفق، کاهش تاثیر تحریم ها در کشور را موجب می شود، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد تاثیر تحریم ها بر ورودی هر سازمان مانند منابع مالی باید کاهش یابد.
معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ایران از نظر منابع غنی اما از نظر تبدیل منابع به ثروت، فقیر است، چراکه هر اندازه پول نفت را به دلار و ریال تبدیل کرده و به کشور بازگردانیم توسعه اقتصادی اتفاق نمی افتد و رشد نقدینگی و ایجاد تورم مانع از شغل آفرینی می شود.
حقدوست با اشاره به اینکه کار گروهی در کشور ما آموزش داده نشده است، گفت: با وجود ضعف مفرط کار گروهی در کشور، توقعات بسیار بالایی از خود و جامعه ایجاد شده است.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به چالش های حوزه سلامت بیان کرد: برخی کشورهای پیشرفته در خدمات دهی نظام سلامت خود دارای فهرست انتظار بسیار بلند و محدودیت های وسیعی هستند که یقینا اجرای این امر در ایران با مقاومت روبه رو خواهد شد.
وی تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن نظام ارجاع و سطح بندی خدمات درمانی، بسیاری از پزشکان، نمایندگان مجلس و مردم حاضر به قبول این محدودیت ها نخواهند شد.
همایش تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی نهم اسفندماه توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد.
5132/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.