به گزارش ایرنا، 'فتح الله معین' روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: اول باید حق شرعی و قانونی مردم اصفهان از آب و رودخانه زاینده رود تامین شود و پس از آن به آنها بگوییم که مدیریت مصرف داشته باشند.
وی اضافه کرد: اینکه حقآبه مردم اصفهان در جای دیگری و به مصرف دیگری برسد و از آنها انتظار مدیریت مصرف داشته باشیم، درست نیست.
معین ادامه داد: از تونل سوم کوهرنگ نباید برای تامین آب بخش ها و نقاط دیگر استفاده کرد زیرا این تونل بدهی دولت به مردم اصفهان است.
وی گفت: امیدواریم برای تامین آب مردم اصفهان یک حرکت انقلابی صورت گیرد.
خاطرنشان می شود، عملیات اجرایی تونل کوهرنگ سه در سال 1377 و با هدف تامین آب به میزان حدود 255 میلیون مترمکعب در سال برای رفع بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شد.
سد کوهرنگ نیز با 130 متر ارتفاع از کف و طول تاج 250 متر از نوع سدهای بتنی دو قوسی است که حدود 385 میلیون مترمکعب گنجایش دارد و قادر است حدود 280 میلیون مترمکعب آب را تنظیم کند.
فلات مرکزی کشور از سال های گذشته با کمبود منابع آبی مواجه شده بطوریکه زاینده رود بعنوان بزرگترین و مهمترین رودخانه این منطقه به یک رودخانه فصلی تبدیل شده و در بیشتر ماه های سال خشک است.
طرح های متفاوتی برای رفع این معضل، اجرا شده یا در حال اجراست که تونل و سد سوم کوهرنگ یکی از این طرحهاست
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، گفت: باید صدای کشاورزان شرق اصفهان شنیده شود.
' کوروش محمدی ' افزود: صنایعی که با وجود خشکسالی از منابع آبی برای تولیدات خود استفاده می کنند باید با پرداخت عوارض، خسارت ناشی از خشکسالی کشاورزان شرق اصفهان را تامین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اصفهان بیش از هرچیز دیگری به نشاط و امید نیاز دارد.
محمدی افزود: آمارهای افسردگی و آسیب های اجتماعی در اصفهان چشمگیر است.
وی برگزاری کنسرت در اصفهان را یکی راهکار های ایجاد شور و نشاط در این شهر اعلام کرد و افزود: برگزاری کنسرت در اصفهان خود نعمت و غنیمتی است که زمینه شادی را در قشری از جامعه فراهم می کند.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.