به گزارش روز پنجشنبه ایرنا طاهر موهبتی در سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران هزینه های سالانه بیمه سلامت اصفهان را ٧٤٠ میلیارد تومان برشمرد و گفت: بخشی از مطالبات ارائه دهندگان خدمات در اصفهان تا پایان سال پرداخت می شود.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت ٢١٦ میلیارد تومان برای بیماری های خاص هزینه می کند که در مصوبه اخیر مجلس چهار گروه دیگر اضافه شدند اما منبع مالی برای آن در نظر نگرفتند.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، درباره ایجاد پروتکل های خرید راهبردی در سال آتی گفت: بخش عمده آن براساس گایدلاین های(راهنمای بالینی) وزارت بهداشت انجام می شود و تا پایان امسال ٥٠ رهنمود را وزارت بهداشت در این زمینه ابلاغ می کند.

*** حذف همپوشانی، نظام برنامه ریزی را اصلاح می کند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل حذف همپوشانی در سه ماهه نخست سال ٩٧، گفت: حذف همپوشانی، نظام برنامه ریزی را اصلاح می کند.
مدیرعامل بیمه سلامت: حذف همپوشانی، نظام برنامه ریزی را اصلاح می کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه همپوشانی نظام برنامه ریزی کشور را دچار مختل می کند، افزود: صرف اینکه فرد دو دفترچه دارد، دو بار مریض نمی شود، اما گاهی یک سری سوء استفاده هایی ممکن است مشاهده شود.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران اظهارکرد: حذف همپوشانی با صندوق نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و کمیته امداد اجرا خواهد شد که این کار در رابطه با تامین اجتماعی شروع شده است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی اطلاعات لازم را در اختیار بیمه سلامت نگذاشته است، ادامه داد: اما ما اطلاعات را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده ایم. ٣ میلیون و هفتصد هزار همپوشانی با تامین اجتماعی داریم که بیش از ٢میلیون نفر با بیمه روستاییان است.
موهبتی اضافه کرد: برخی دفترچه ها یکساله و برخی مانند بیمه روستاییان پنج ساله تمدید می شوند و یکی از راه های حذف همپوشانی زمان تمدید دفترچه هاست.
وی افزود: همه ساله هم پوشانی ها حذف، اما درعین حال دوباره اضافه می شوند؛ با اجرای این مصوبه مجلس قطعا همپوشانی ها حذف می شود تا همپوشانی جدید شکل نگیرد.

**تساوی تعهد و اعتبار،رویکرد سازمان در سال ٩٧ است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، رویکرد این سازمان را در سال ٩٧، ایجاد تعهد به اندازه اعتبار عنوان و اظهارکرد: تعهدات ما در سال ٩٧ بر پایه اعتبار سازمان بیمه سلامت خواهد بود.
موهبتی افزود: متاسفانه منابع کشور به یک سمت و مصارف به سمت دیگر درحال حرکت است.
وی ادامه داد: سازمان های بیمه ای همیشه به بیمارستان ها بدهکار بودند؛ قانون وضع کردند که پول را نقدی بدهید اما ما در قرارداد می گوییم در صورت تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اگر مجموعه ای مانند گوشت فروشی باشد در قبال بدهی، حتما خدمات خود را به شما قطع خواهد کرد اما در نظام سلامت دوستان با سختی کار را ارائه می دهند. مدت زمان بدهی ما به ارائه کنندگان خدمات چه بخواهیم چه نخواهیم ٢٠ تا ٢٥ ماه خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تاریخچه و فلسفه تشکیل این سازمان ، گفت: سازمان بیمه سلامت در سال ٧٤ با هدف صیانت مالی از مردم ایجاد شد که ٤٦ میلیون نفر را در پنج صندوق تحت پوشش دارد و بهترین صندوق آن، صندوق کارکنان دولت است که اگر به داد آن نرسیم این صندوق هم در حال ورشکستگی است.
وی ادامه داد: ٣٤ میلیون نَفَر جدای از ٤ میلیون تحت حمایت کمیته امداد، در پوشش بیمه ای رایگان قرار دارند و این یعنی ٤٠ میلیون نفر توان اقتصادی برای پرداخت بیمه را ندارند که اگر چنین خبری صحت داشته باشد وای بر مدیریت ما و اگر درست نباشد چرا باید چنین باشد.
موهبتی با بیان اینکه تمام صندوق های ما و سازمان بیمه سلامت از سال ٩٠ زیان انباشته داشت، تصریح کرد: اگر٨ هزار میلیارد اوراق در سال ٩٠ چاپ نمی شد، ١٤ هزار میلیون تومان زیان انباشته می داشتیم؛ متاسفانه عزمی برای اصلاح این موضوع نمی بینم چون مقابله هایی خواهد داشت.
موهبتی با تحلیل اقتصادی یک خانوار سه نفره ، گفت : اگر شرکای کاری ما و ارائه کنندگان خدمات اوضاع را تحلیل کنند و ببینند ادامه اوضاع نه به نفع آنان و نه به نفع ماست، حتما در رفع مشکل کمک خواهند کرد.
وی ادامه داد: در آمد ما براساس سرانم یک خانواده سه نفره، ٨٦ هزار تومان است که در یک جمعیت ١٥ میلیونی ، هفت هزار و ٢٠٠ میلیون تومان کسری داریم؛ چون از مصارف به منابع می رسیم نه اینکه براساس منابع، مصارف داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ، هزینه کرد بیش از درآمد را نداشتن سلامت عقل دانست و با انتقاد از پرداخت نکردن حق بیمه از سوی دستگاه های اجرایی گفت: دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش، از طرف دیگر حق بیمه نیروهای خود را پرداخت نمی کنند این درحالیست که اعتبار ٩٦ ما نسبت به عملکرد هزینه ای سال ٩٥، دو درصد رشد داشته است.
وی افزود: بدهی سازمان بیمه سلامت تا پایان سال به ٩ هزار میلیارد تومان می رسد و در همان شرایط می پذیریم اگر کسی مریض شود می تواند بیمه شود.

**کاش بین محرومان واقعی فاصله بود
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر تحت حمایت رایگان قرار دادن محرومان واقعی گفت: فردی در رسانه ملی با هندزفری یک و نیم میلیونی و گوشی تلفن همراه دست کم ٤ میلیونی، نسبت به بیمه رایگان سلامت به دلیل ندادن خدمات به خود گلایه و انتقاد داشت در حالی که بیمه رایگان باید در خدمت محرومان واقعی قرار بگیرد اما مشکل اینجاست که محرومان واقعی رسانه ای ندارند.
وی با اشاره به انجام ارزیابی وسع ، گفت: برای ارزیابی وسع گفتیم افرادی که در ٥ سال گذشته سفر خارج از کشور نرفته و معامله رسمی ساختمان نداشتند، در این ارزیابی قرار می گیرند که با این فرمول ١٠ میلیون جمعیت جدید را تحت پوشش بیمه بردند که ٥ میلیون آنان زیر پوشش بیمه ایرانیان بودند و به بیمه سلامت مهاجرت کردند.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: در همین فضا که کارانه پزشک ١٥ ماه پرداخت نمی شود دستورالعمل های جدید و عجیب صادر می کنیم. می گویند خرید را راهبردی کنید و این یعنی در خرید چانه بزنید و سوْال اینجاست با این همه بدهکاری به این مراکز با چه رویی می توان چانه زد.
وی ادامه داد: باید برای ادامه این راه حتی اگر بدهی به ٢٠ ماه برسد ، با توجه به منابع محدود، یا باید فکری کرد.
موهبتی با اشاره به ورود این سازمان در سه حوزه تامین منابع مالی پایدار، مدیریت هزینه و ارزیابی وسع گفت: نمی شود هزینه سلامت را به درآمد نفتی وصل کرد و اگر قیمت نفت روزی پایین آمد به مردم بگوییم مریض نشوید.
7150 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.