به گزارش ایرنا، دفتر امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' اضافه کرد: دولت برای برداشت از صندوق ذخیره ارزی به منظور ساخت سد تونل سوم کوهرنگ تقاضایی از رهبر انقلاب نکرده است.
وی که در دیدار شهردار اصفهان سخن می گفت، ادامه داد: بنده در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیز گفتم که اگر ساخت سد تونل سوم کوهرنگ از امروز شروع شود، حداقل سه سال بطول می انجامد که نه تنها این امر عملی نشد بلکه در این دوران به جای اقدام، وعده های بدون تدبیر مطرح شد.
نماینده ولی فقیه بااشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب به مناسب 22 آبان در سال گذشته گفت: در دیداری که بنده با رهبر معظم انقلاب داشتم گفتم که مردم اصفهان توقع دارند همانگونه که برای احیای دریاچه ارومیه از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد، برای احیای زاینده رود نیز این کار انجام شود که حضرت آقا با ناراحتی فرمودند دولت درخواست نکرده است.
وی بیان کرد: بر اساس قانون، دولت برای برداشت از صندوق ذخیره ارزی باید از رهبر انقلاب تقاضا کند که برای اصفهان تقاضا نکرده است.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برای اختصاص آب به کشاورزان مناطقی همچون جرقویه و ورزنه باید از خط انتقال آب یزد، آبی را اختصاص داد.
وی در عین حال تاکید کرد: البته آب انتقالی به یزد کم نشود بلکه درصدی به آب انتقالی اضافه و به کشاورزان اصفهان اختصاص یابد زیرا انتقال آب از طریق رودخانه، هدر رفت دارد.
خاطرنشان می شود، عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال ۱۳۷۷ و با هدف تامین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون متر مکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شده بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان آبان امسال از اتمام حفاری این تونل پس از 20 سال خبر داده بود.
' مسعود میرمحمد صادقی ' اضافه کرده بود: هنوز زمان بهره برداری کامل از این تونل قابل پیش بینی نیست زیرا مشکلات دیگری درباره آن باقی مانده است.
همچنین مهر امسال یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند، خواهان آغاز هرچه سریع تر عملیات ساخت سد مخزنی تونل سوم کوهرنگ شده بود.
' ناهید تاج الدین ' گفت: با وجود اینکه امکان آبگیری تونل سوم کوهرنگ وجود دارد اما به دلیل آماده نبودن سد سوم کوهرنگ با استفاده از ایستگاه پمپاژ تنها حدود 50 میلیون مترمکعب آب از رودخانه کوهرنگ به زاینده رود قابل انتقال است.
وی تصریح کرد: در صورت تکمیل و بهره برداری از این سد، حجم آب انتقالی از تونل سوم کوهرنگ در سال‌های نرمال حدود 250 میلیون متر مکعب آب در سال است

*** ادارات دولتی از کالاهای داخلی به جای کالاهای خارجی استفاده کنند
امام جمعه اصفهان مسئولان ادارات دولتی را به استفاده از کالاهای ایرانی به جای کالاهای خارجی برای ادارات توصیه کرد.
وی در ادامه همچنین به راکد شدن ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: درآمد شهرداری در حال حاضر قفل شده است و تا زمانی که ساخت و ساز شروع نشود این روند ممکن است ادامه یابد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نباید در اصفهان به ویژه در بخش ساخت و ساز رکود وجود داشته باشد، تصریح کرد: همانطور که در دوره های گذشته پیشنهاد دادم می توان با هماهنگی مدیران مربوطه، کاربری زمین های اطراف خیابان های احداث شده در سال های گذشته را تغییر و در اختیار سرمایه گذاران قرار داد تا با احداث ساختمان های جدید در آنها رونق ایجاد شود.
وی برخی از مقررات موجود را مقرراتی خشک و بدون انعطاف دانست و خطار به شهردار اصفهان گفت: باید بگونه ای در شهرداری فعالیت کرد که مردم از شهرداری راضی باشند و بنده نیز مدیران نظام اسلامی را برای دستیابی به موفقیت و ایجاد رضایت مردم حمایت می کنم.
6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.