منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی، تعمیر و احداث 18 هزار و 749 واحد مسکونی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به ستاد معین بازسازی استان اصفهان واگذار شده است.
وی گفت:ستاد بازسازی اصفهان به عنوان ستاد معین زلزله آبان امسال در شهرستان سرپل ذهاب انتخاب و تعمیر و بازسازی 11 هزار و 740 واحد مسکونی زلزله زده و احداث هفت هزار و 9 واحد مسکونی ویران شده به این ستاد واگذار شده است.
وی با بیان اینکه ستاد بازسازی اصفهان بیشترین سهم را در تعمیر و احداث واحدهای مسکونی در سرپل ذهاب نسبت به سایر استان ها دارد، گفت: عملیات اجرایی بازسازی و تعمیر منازل مسکونی آسیب دیده آغاز شده است.
شیشه فروش با اشاره به فعالیت 250 نفر در ستاد بازسازی استان اصفهان همراه با 180 دستگاه ماشین آلات سنگین، افزود: آواربرداری سه هزار و 225 واحد مسکونی و بازسازی 2 هزار و 224 واحد مسکونی توسط این ستاد به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: این ستاد پنج هزار و 155 واحد مسکونی به شهرداری و سه هزار و 554 واحد مسکونی به نظام مهندسی ساختمان معرفی کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه مراحل معرفی افراد به بانک های عامل برای اخذ تسهیلات بانکی و کمک های دولتی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود 2 هزار و 500 کانکس از استان اصفهان برای اسکان موقت مردم سرپل ذهاب تخصیص یافته است.
وی افزود: ستاد معین بازسازی استان اصفهان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب و نظارت مدیریت بحران استان فعالیت می کند و این ستاد دارای سابقه مطلوبی برای بازسازی بسیاری از مناطق زلزله زده مانند بم، بروجرد، ورزقان، منجیل و رودبار است.
زلزله هفت ریشتری آبان امسال به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
استان اصفهان به عنوان معین بازسازی سرپل ذهاب انتخاب شده و استان های خراسان رضوی و مازندران نیز در کنار اصفهان برای بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان همکاری می کنند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.