به گزارش ایرنا، ' قدرت الله نوروزی' که دارای مدرک دکتری حقوق است روز یکشنبه در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز وکیل، افزود: وکلا با عمل خود باید به اجرای انصاف کمک و از این طریق به نظام حقوقی کشور نرمش ببخشند.
وی اضافه کرد: عدالت به صورت قانونی و شرعی، نسخ پذیر است و معنای متعارف آن قرار گرفتن هرچیز در جای خودش است اما مساله، تشخیص جای درست هر چیز است.
شهردار اصفهان ادامه داد: بنابراین رعایت انصاف ملموس تر است و قابلیت اجرایی بیشتری دارد.
وی گفت: البته هر دستگاه حاکمیتی در طول تاریخ شعارش عدالت بوده اما بسیاری از این حکومت ها ظلم کرده اند زیرا هیچ حکومتی با شعار ظلم بر سر کار نمی آید بلکه با شعار عدالت می آیند اما ظلم می کنند.
مهدی مزروعی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز که وکیل پایه یک دادگستری است نیز در این جلسه گفت: مردم و دستگاه قضایی اولین ذی نفعان استقلال وکلا در کشور هستند و وابستگی آنها متضرر شدن و تحت شعاع قرار گرفتن حقوق مردم را در پی دارد.
وی افزود: استقلال کانون وکلا با صیانت از حق دفاع مردم همراه است و حق دفاع مردم یکی از ارکان دادرسی عادلانه است.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: وکلای دادگستری در جامعه بذر امید می کارند و فعالیت آنها در جهت نا امیدی نیست.
خاطرنشان می شود روز هفتم اسفند سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا با پافشاری‌ دکتر محمد مصدق تصویب و این روز به عنوان « استقلال کانون وکلا » و بزرگداشت روز وکیل مدافع نامگذاری شد.
از یکم تا هفتم اسفند هر سال از سوی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به نام 'هفته وکالت' نامگذاری شده است.
به همین مناسبت امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان حسن صرام رئیس کانون وکلای اصفهان حضور یافت و از خدمات این کانون تقدیر شد.
در این جلسه که مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی شهرداری اصفهان و رئیس هیات کوهنوری این استان نیز حضور داشتند، از 'محمدرضا صفدریان' عضو آتش نشان اصفهان که امسال قهرمان جام جهانی یخ نوردی ' رابنستین ' ایتالیا شد، تجلیل به عمل آمد.
یخ نوردی یکی از ورزش های مستقیم کوه نوردی به شمار می رود، اساس این رشته صعود از آبشارها و یخچال های طبیعی یا مصنوعی و گذر از آنهاست که خود دارای شاخه ای گسترده و فنونی مستقل است، یخ نوردی خود نیز به چند شاخه و فعالیت تقسیم می شود.
مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی ششم و هفتم بهمن امسال در شهر «رابنستین» ایتالیا برگزار شد.
در این رقابت‌ها 9 ورزشکار از ایران حضورداشتند.
ت/ 7153/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.