مجتبی آراسته روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شناسایی و تصویب محدوده بافت‌های فرسوده منجر به جلب حمایت دولت و شهرداری از محیط فیزیکی، مالکان و ساکنان این بافت‌ها می شود و زمینه بازآفرینی و مشارکت آنها را به گونه‌ای قانونی فراهم می کند.
وی افزود: هدف دولت رفع فقر شهری، احیای هویت های تاریخی، توسعه تجهیزات و تاسیسات شهری، گسترش زیرساخت ها و مقاوم شدن بناهای فرسوده در برابر حوادث غیرمترقبه و همچنین بازگشایی معابر کم عرض است.
رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل همچنین به آزادسازی کامل زمین های محدوده مرحله دوم کنارگذر این شهر اشاره کرد و گفت: کنارگذر تا کنون 30 درصد و دهانه دوم پل زیرگذر شهید منصوری هم 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او اضافه کرد: مرحله نخست این طرح با 22 کیلومتر طول سه سال پیش به بهره برداری رسیده اما از پل شهید منصوری تا مشکات به میزان 6 کیلومتر اجرای زیرسازی پیشرفت داشته و تکمیل آن 150 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
آراسته عنوان کرد: کنارگذر آران و بیدگل سال های متمادی به دلیل لزوم دریافت مجوز از منابع طبیعی به دلیل مجاروت طرح با تاغزارها و زمین های کشاورزی غیر فعال بود که با پیگیری های مسئولان شهرستان آزادسازی به طور کامل انجام گرفت.
وی افزود: این کنارگذر با 45 کیلومتر طول از دارالسلام کاشان آغاز شده و تا شهر مشکات ادامه دارد که می تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان های کاشان و آران و بیدگل ایفا کند.
شهرستان آران و بیدگل با مساحت افزون بر 605 هزار هکتار بیش از 170 هکتار بافت فرسوده دارد.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.