امیر سرتیپ ' نوذر نعمتی ' روز چهارشنبه پس از بازگشت نخستین تیم جستجوی ارتش در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به سمیرم در عین حال تصریح کرد: تعداد دقیق اجساد انتقال یافته از ارتفاعات نُقُل محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را باید مسئولان دادستانی و پزشک قانونی مشخص و اعلام کنند.
وی با بیان اینکه محل دقیق سقوط هواپیما برای ما مشخص شده است، بیان کرد: محل اجساد و قطعاتی که در ارتفاعات دنا قرار دارد توسط تکاوران ارتش بصورت ویژه شناسایی و مشخص شده است و چنانچه شرایط جوی منطقه بهبود یابد برای جمع آوری اجساد و قطعات به تجسس زیاد نیاز نیست.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه محل سقوط هواپیما و جانباختن اجساد مشخص است، خاطرنشان کرد: جستجوگران تا جایی که توانسته اند قسمت هایی از جسدها را یکجا جمع آوری کرده اند.
سرتیپ نعمتی افزود: این جستجوگران توسط هلی برد به محل اعزام شدند اما بصورت زمینی برگشتند.
وی بابیان اینکه امروز بالگردهای هوانیروز سه پرواز در منطقه انجام دادند، افزود: به دلیل شرایط بد آب و هوایی، امکان انتقال اجساد بوسیله بالگرد فراهم نشد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور 100 نفر از نیروهای زبده ارتش در عملیات جستجوی اجساد جانباختگان این سانحه هوایی تصریح کرد: حدود 100 نفر از نیروهای ارتش نیز برای امدادرسانی در آماده باش قرار دارند.
وی با بیان اینکه ارتش برای امدادرسانی در این حادثه با کمبود نیرو مواجه نیست، گفت: نیروهایی به منطقه و ارتفاعات دنا اعزام می شوند که توانایی لازم را برای صعود به قله و برگشت از آنجا را داشته باشند.
پیش از این ' محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان گفته بود که براساس تصمیم مسئولان ستاد مدیریت بحران قرار است عملیات انتقال اجساد جانباختگان این سانحه هوایی به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی از طریق مسیر سی سخت ( مرکز شهرستان دنا و در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج ) انجام شود.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح یکشنبه در مسیر تهران به یاسوج در منطقه کوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم ( 160 کیلومتری جنوب غربی اصفهان ) به کوه برخورد کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.
ت/6020/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.