محمدحسین نصرتی، عصر روز دوشنبه در محل ستاد مدیریت بحران فرمانداری سمیرم اظهار کرد: تاکنون حدود 500 تصویر توسط پهپاد و بالگردها از مناطق مختلف زاگرس گرفته شده است.
وی که لحظاتی قبل با خبرنگار ایرنا سخن می گفت، افزود: کارشناسان ستاد مدیریت بحران هم اکنون در حال تحلیل و بررسی این تصاویر هستند.
وی تاکید کرد: تا لحظه مخابره خبر هیچ نشانه ای از لاشه هواپیما در ارتفاعات دنا بدست نیامده و تنها برخی گمانه زنی ها در باره دیده شدن یک لکه سیاه مطرح بوده است.
نصرتی تصریح کرد: هر محلی را که احتمال وجود لاشه هواپیما در آن وجود داشته باشد، جستجو می کنیم.
فرماندار سمیرم یادآور شد: هم اکنون تیم های هیمالیا نورد در ارتفاعات منطقه حضور دارند اما هنوز خبر قطعی کشف لاشه هواپیما به ما نرسیده است.
وی با بیان اینکه دمای هوا در سمیرم و منطقه زاگرس میانی رو به سردی بیشتر است، افزود: هم اکنون شاهد افزایش مه و ابر در کوه دنا و کاهش شدید دید افقی در ارتفاعات منطقه هستیم.
وی باردیگر تاکید کرد: امکان 'هلی‌برن' در شرایط جوی بد و نامساعد کنونی وجود ندارد و از فردا صبح بصورت دقیق عملیات جست ‌و جو در منطقه ادامه پیدا می‌کند.
هلی بُرن (Heliborne Operations) به عملیات جابجایی نیروها از طریق بالگرد و پیاده کردن آنها در منطقه مورد نظر برای انجام مأموریت های محوله گفته می شود.
با این حال، نصرتی تصریح کرد: جستجوی هوایی تا قبل از تاریک شدن هوا و تا آخرین لحظه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، در حالی که عصر امروز، آسمان سمیرم، صاف اما بشدت سرد همراه با وزرش باد شدید بود اما ابرهای باران زا نیز در فضای منطقه قابل رویت است.
هواپیمای ATR72 شرکت آسمان که ساعت هشت صبح دیروز یکشنبه از تهران به مقصد یاسوج پرواز کرد، دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار محو شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و بالعکس داشت و بطور میانگین 50 تا 60 مسافر را حمل می‌کرد.
هواپیمای سرنگون شده 65 مسافر و خدمه پرواز داشت.
جست و جو برای یافتن لاشه این هواپیما ادامه دارد.
نیروهای امدادگر از صبح دیروز تاکنون در حال جستجو برای یافتن بقایای هواپیمای مذکور هستند اما تاکنون هیچ نشانه ای از آن یافت نشده است.
رشته کوه دنا حدود 20 قله دارد که بلندترین آن موسوم به قله 'ب‍یژن 3' (قاش ‌مستان) با چهار هزار و 409 متر ارتفاع در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج و حدود 200 کیلومتری جنوب سمیرم قرار دارد.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا و داشتن افزون بر 108 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.
ت/7147/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.