به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مختار بخشیان افزود: تولید فولاد خام از 6میلیون و 193هزار تن در سال 95 در گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، مجتمع فــــولاد ســــــبا و شــرکت فــولاد هرمزگان) به هفت میلیون و 213هزار تن رسید.
وی با اشاره به عملکرد هریک از شرکت های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در این بازه زمانی با تولید پنج میلیون و 427هزار تن فولاد خام نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال قبل (4میلیون و 733هزار تن) رشدی 15درصدی را به ثبت برساند.
معاون بهره برداری فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه هدفگذاری این شرکت برای سال 1396 تولید 6میلیون و 200هزار تن فولاد خام است، تصریح کرد: به طور قطع با این میزان پیشرفت و با تلاش همکاران تا پایان سال جاری اهداف ترسیم شده محقق خواهد شد.
بخشیان در ادامه با اشاره به عملکرد مجتمع فولاد سبا گفت: کارکنان این مجتمع صنعتی در 10 ماه سال جاری موفق به تولید 623هزار تن فولاد خام شدند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال قبل (548هزار تن) به رشد 14درصدی دست پیدا کردند.
وی بابیان اینکه در سال جاری فولاد هرمزگان تولید یک میلیون و 400هزار تن تختال را هدفگذاری کرده است، اظهار کرد: کارکنان این شرکت نیز در 10ماه سال 1396 با تولید یک میلیون و 163هزار تن تختال، به رشد 27درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل (912هزار تن) دست یافتند.
معاون بهره برداری فولاد مبارکه افزود: هدف گروه فولاد مبارکه در سال 1396 تولید هشت میلیون و 630هزار تن فولاد خام است که امیدواریم، این امر محقق شود.
مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه محسوب می شوند.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.