به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان،دکتر مهدی کرباسیان در بازدید از این شرکت صنعتی افزود: از طرف وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان این وزارتخانه، قول همکاری کامل با ذوب آهن را می دهم و آ وزیر صنعت، معدن و تجارت هم هر هفته پیگیر شرایط این شرکت است.
وی با بیان اینکه از هم پاشیدگی زنجیره فولاد یکی از معضلات این صنعت است که تا حدود بسیاری رفع شده، افزود : ذوب آهن اصفهان از این زنجیره جدا مانده و باید این مشکل حل شود تا در تامین مواد اولیه آن گشایش حاصل شود.
کرباسیان با اشاره به اینکه برای دومین بار در دولت دوازدهم از ذوب آهن اصفهان بازدید کردم، گفت: بهبود شرایط بر اساس گزارش عملکرد 9ماهه اول سال جاری در این شرکت، محسوس است و برای این اقدامات باید از مدیران و کارکنان این شرکت تشکر و قدردانی کرد.
وی از ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه برای کاهش مصرف آب قدردانی کرد و افزود :هم اکنون کشور ما با مشکل آب مواجه است که این مشکل در اصفهان هم وجود دارد اما با توجه به مصرف بسیار کم آب در صنعت به هیچ وجه در این زمینه مقصر نیست.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه توسعه نیافتن حمل و نقل ریلی کشور یکی از مشکلات کنونی رشد صنعت به ویژه صنعت فولاد کشور است، ابراز امیدواری کرد که با ریل ذوب آهن این امر محقق شود.
کرباسیان گفت: یکی از راهکارهای اصلی پیشرفت صنعت فولاد توجه به بخش مسکن و افزایش رونق در این بخش است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران هم در این بازدید گفت : بخش عمده ای از مشکلاتی که امروز ذوب آهن اصفهان را به چالش کشیده، ناشی از تصمیماتی است که در گذشته به این شرکت تحمیل شد.
محمود اسلامیان افزود: جدا کردن فولاد سبا راه اندازی کوره شماره 3 بدون پشتوانه مواد اولیه به ویژه کک و تغییر مکرر مدیران، توازن خط تولید این شرکت را مختل کرد و به شرایط نامطلوب مالی این شرکت منجر شد.
وی که تجربه مدیرعاملی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان را دارد گفت :صنعت فولاد کشور را تا سال های متمادی با ذوب آهن می شناختند و پیشرفت دوباره این شرکت موجب امیدواری این صنعت است.
رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به صادرات سنگ آهن با وجود نیاز فولادسازان داخلی گفت : تبدیل سنگ آهن به فولاد از صادرات خام آن، ارزش افزوده بیشتری دارد که تامین نیاز داخل در اولویت است و مازاد آن صادر می شود .
بهرام شکوری با بیان اینکه نبود توازن در زنجیره تامین فولاد یکی دیگر از دلایل صادرات سنگ آهن است، افزود: مشکل ذوب آهن اصفهان در تامین مواد اولیه را مشکل خود می دانیم وبرای حل آن هرگونه اقدام و همکاری لازم را انجام می دهیم .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه این شرکت، گفت:این مجتمع عظیم صنعتی در این مدت به سود رسید که این سودآوری تا پایان سال افزایش می یابد.
احمد صادقی افزود:این امر از طریق مدیریت هزینه ها، توجه به صادرات، تعامل با بانک ها در راستای کاهش بهره وام های بانکی و تقسیط آن انجام شده است.
وی به برنامه های ذوب آهن اصفهان برای افزایش تولید و افزایش چشمگیر سودآوری در سال آینده اشاره کرد و گفت : این امر در گرو انجام حمایت های لازم از این شرکت است که تامین سنگ آهن مهمترین آنهاست.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وجمعی از مسئولان کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی اصفهان به همراه فعالان بخش خصوصی با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید این شرکت، در نشستی با مدیرعامل و دیگر مسئولین شرکت دیدار و گفت وگو کردند.
ذوب آهن اصفهان، بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این شرکت فولادسازی، سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
ذوب آهن اصفهان در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.