به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مرتضی باصریان' چهارشنبه در نشستی با مدیران کانال ها و گروه های تلگرامی در شهرستان نطنز گفت: مدیران کانال های تلگرامی باید در انتخاب مطالب برای انتشار به امنیت روانی جامعه توجه کنند چرا که فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی ضعف دارد و عده ای از این مسیر برای عقده گشایی بهره برداری می کنند.
وی افزود: انتقاد سازنده از هر مدیر و مسئولی پذیرفتنی است اما انتشار بسیاری از مطالب در کانال ها و گروه های تلگرامی ناشی از بی اطلاعی گردانندگان این کانال ها و گروه ها از قوانین است.
دادستان نطنز بیان کرد: هدف اصلی تشکیل و راه اندازی کانال خبری در تلگرام باید حل مشکلات و معضلات باشد، در حالی که برخی از این کانال ها و گروه های مجازی در شهرستان خود به معضل و مشکل تبدیل شدند که در این راستا با هرگونه تبلیغ سوء علیه انقلاب، نظام و مسئولان قاطعانه برخورد خواهد شد.
او اضافه کرد: پرداختن به مسائل سخیف در برخی از کانال ها موجب نارضایتی مردم و مسئولان شده است و انتشار مطالبی در جهت تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی فراوان به چشم می خورد.
باصریان عنوان کرد: کانال ها و گروه ها می توانند با درج خبرهای اجتماعی و فرهنگی تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارند و دادستانی مشکلی با فعالیت های قانونی ندارد، اما در صورت مشاهده انتشار مطالبی با هدف بی آبرویی و لطمه به حیثیت مردم و مسئولان پیگرد قانونی خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز نیز گفت: مطالبه محوری باید اساس کار مدیران کانال ها و گروه ها در فضای مجازی باشد اما پرداختن به برخی مسائل بی ارزش و تفرقه افکنانه موجب شده تا در مواردی مسئولان تذکر دهند.
'علی مشربی' با اشاره به فعالیت نزدیک به 30 کانال خبری فعال، 40 سوپرگروه تلگرامی به همراه گروه های تلگرامی خانوادگی در شهرستان نطنز افزود: نداشتن اطلاع دقیق از قوانین و مقررات موجب شده تا در مواردی مشکلاتی برای مدیران این گروه ها و کانال ها ایجاد شود.
وی با اشاره به فعالیت کارگروهی برای نظارت بر فعالیت ها در فضای مجازی بیان کرد: باید هویت افرادی که نسبت به تشکیل و راه اندازی کانال ها و گروه های تلگرامی اقدام می کنند، مشخص باشد زیرا مدیران این کانال ها و گروه ها مسئول انتشار مطالب هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز تاکید کرد: درج پیام مخاطب منجر به سلب مسئولیت از مدیران کانال ها و گروه ها نیست و انتشار دهنده هتک حرمت ها و توهین ها باید مسئولیت کار خود را به عهده بگیرند.
به گزارش ایرنا، این همایش با موضوع توجیه و تشریح قوانین مرتبط با فعالیت در فضای مجازی با حضور جمعی از مدیران کانال ها و گروه های تلگرامی و مسئولان فرهنگی، قضایی و امنیتی این شهرستان در فرهنگسرای کوثر نطنز برگزار شد.
شهرستان نطنز با جمعیت بیش از 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده:
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.