مننژیت بیماری ای است که درآن غشاء اطراف مغز و نخاع ملتهب می شود. ورم همراه با مننژیت اغلب باعث بروز نشانه های معمول بیماری مننژیت، شامل سردرد، تب و خشکی گردن می شود.
مننژیت در انواع ویروسی، باکتریایی و قارچی وجود دارد اما عفونت های ویروسی شایع تر از سایر عفونت ها باعث ابتلای فرد به مننژیت می شوند. بسته به علت مننژیت ممکن است این بیماری بعد از چند هفته بهبود یافته و یا ممکن است زندگی فرد را تهدید کند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته یک دانش آموز پسر مقطع ابتدایی بر اثر تب شدید در یکی از بیمارستان های اصفهان درگذشت.
مدیر روابط عمومی مرکز بهداشت استان اصفهان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تایید مرگ این دانش آموز، اظهار کرد: بر اساس بررسی های اولیه مرگ این پسر خردسال بر اثر بیماری مننژیت بوده اما بررسی های دقیق تر و کامل تر برای آن در حال انجام است.
امیر عزیزی افزود: مرکز بهداشت استان اصفهان در نخستین اقدام برای پیشگیری از احتمال انتشار این بیماری و همچنین ایمن سازی، اقدام به واکسیناسیون مننژیت همه دانش آموزان مدرسه محل تحصیل کودک فوت شده کرد.
وی مهمترین وظیفه مرکز بهداشت در این زمینه را انجام اقدامات پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: اطلاع رسانی و آموزش کافی نیز به خانواده های دانش آموزان این مدرسه درباره علائم بیماری مننژیت شده است.
860 هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم، در 41 منطقه و شهرستان استان اصفهان زیر نظر 52 هزار معلم مشغول کسب علم هستند.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.