به گزارش ایرنا، علیرضا غیور روز چهارشنبه در جلسه کمیته عالی ایمنی اردستان گفت: 20 حادثه ناشی از کار طی 6 ماهه نخست سال در این شهرستان روی داد که 2 مورد منجر به فوت شد.
وی با اشاره به اینکه 600 نفر ساعت آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث از ابتدای سال ارائه شده است در عین حال تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها به ویژه در امور ساخت و سازها باید نظارت بیشتر و موثرتری داشته باشند.
فرماندار اردستان بر لزوم تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای با بیش از 25 نفر کارگر تاکید کرد و گفت: بخشی دیگر از موضوع بروز حوادث با افزایش اعتبارها، بهبود مشکلات ترافیکی و رعایت مسائل ایمنی در کارگاه ها و کارخانه ها قابل پیشگیری می باشد.
او همچنین اضافه کرد: بخش زیادی از مرگ و میر در اردستان از جمله 20 درصد مرگ و میر یک تا 59 ماهه به دلیل سوانح و حوادث می باشد که تا80 درصد آن قابل پیشگیری است.
غیور گفت: سه کودک تنها در 6 ماهه نخست سال به دلیل بی احتیاطی والدین و بروز حادثه جان خود رااز دست دادند در حالیکه می توان با جلب مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری بیشتر دستگاه های ذیربط مشکلاتی از این دست را کاهش داد.
شهرستان اردستان با حدود 43 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
7431/8123 / 2093 ** خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.