'رشید قاسمی' شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همزمان با ساماندهی منطقه سیازگه که از 2 ماه پیش آغاز شد، شاهد رشد بی سابقه حضور گردشگران در این منطقه بودیم که با توجه به آمارهای موجود رشدی 200 درصدی را تجربه کرده است.
وی افزود: مرحله نخست ساماندهی عمرانی سیازگه، با همکاری یکی از انجمن های دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت تعاونی مرتع داران منطقه با نزدیک به 500 میلیون ریال هزینه انجام شد که از جمله می توان به بهسازی جاده و نصب تابلوهای راهنمایی، ساخت سرویس بهداشتی، سکوی نمازخانه، استقرار تانکر آب، سطل زباله و جانمایی نقاطی برای موتور سواری و آفرود اشاره کرد.
مسئول گردشگری بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل همچنین از استقرار خودروهای آمبولانس و آتش نشانی، ماموران منابع طبیعی، محیط زیست و انتظامی، استقرار 2 دستگاه خودرو جهت توزیع چوب باغی بین گردشگران و راهنمای تورهای ورودی به منطقه را از دیگر اقدام های صورت گرفته برای ساماندهی سیازگه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: مرحله دوم طرح ساماندهی منطقه گردشگری سیازگه ابو زید آباد تا پایان سال و مرحله سوم نیز سال آینده اجرا خواهد شد.
سیازگه پهنه ای گسترده در 10 کیلومتری شمال شهر ابو زید آباد، از توابع آران و بیدگل، در محاصره تپه های شنی بکر و زیباست که در تلاقی با ناهمواری های ریگزار نماهایی جذاب ایجاد کرده است.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از افزون بر 140 اثر تاریخی، طبیعی و اماکن زیارتی و گردشگری در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.