به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' حسن رحمانی ' محل دقیق نصب این سامانه را در فاصله یکهزار و پانصد متری پاسگاه پلیس راه سجزی در محور اصفهان - نایین اعلام کرد.
وی ادامه داد: این سامانه با هزینه ای افزون بر 800 میلیون تومان قادر است میزان وزن بار انواع خودروهای سبک و سنگین را بسنجد و از طریق آن می توان اضافه بار انواع خودروها را تشخیص داد.
به گفته معاون ایمنی،‌ فنی بهره برداری اداره کل راهداری وحمل‌ و ‌‌نقل جاده ای استان اصفهان 65 سامانه توزین در حین حرکت در کل کشور وجود دارد.
رحمانی خاطرنشان کرد: نصب و راه اندازی این سامانه با مشارکت بخش خصوصی در قالب یک قرار داد کلی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کل کشور انجام می شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اعلام کرد: در 8 ماهه نخست امسال 31 میلیون و 344 هزار تن کالا در محورهای استان اصفهان حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.
داریوش امانی اضافه کرد: از این آمار جا به جایی، سه هزار و هفت مورد با اضافه بار روبه رو بود که نسبت به سال قبل افزایش 12.62 درصدی را نشان می دهد.
وی گفت: برخورد با حاملان بارهای بدون بارنامه در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد افزایش داشته است.
استان اصفهان از نظر میزان شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می کند که نزدیک به 10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می کند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزادراه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.