'سید شهاب الدین شاکری' پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: سه طرح آب روستایی با اعتبار 31 میلیارد ریال برای سال 1396 در دستور کار قرار گرفت که تاکنون طرح فاز نخست اصلاح شبکه آب حسین آباد با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل شده است.
وی افزود: طرح تکمیل اصلاح شبکه آب روستای محمدآباد با اعتبار 17 میلیارد ریال نیز در مرحله آخر تکمیل آسفالت قرار دارد که بهره برداری از آن نقش بسزایی در کاهش هدر رفتن آب در این روستا خواهد داشت.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل همچنین به پیشرفت 40 درصدی طرح احداث مخزن آب روستای محمدآباد با ظرفیت 800 مترمکعب اشاره کرد و گفت: اعتبار تکمیل این طرح 6 میلیارد و 500 میلیون ریال است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
او بازسازی و اصلاح شبکه های فرسوده آب روستایی را یکی از راهکارهای اصلی کاهش هدر رفتن آب و از اولویت های آبفار آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: هم اکنون در 11 روستای این شهرستان پنج هزار و 900 مشترک وجود دارد که آب آشامیدنی آنها توسط هفت حلقه چاه تامین می شود.
روستاهای حسین آباد بخش کویرات و محمدآباد بخش مرکزی هر یک با نزدیک به 2 هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله 50 و 15 کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل قرار دارند.
گرمای بی سابقه، کاهش نزولات جوی، افت سطح آب های زیرزمینی و خشکسالی های پیاپی زنگ خطر جدی بحران کم آبی در شهرستان آران و بیدگل را به صدا دراورده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت نزدیک به 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.