به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' رحمت الله اروجی ' روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان اضافه کرد: همچنین حدود پنج هزار و 600 هیات مذهبی از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کردند و حدود 6 هزار مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی این سازمان شناسایی شده اند.
وی همچنین به فعالیت تشکل‌های قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 12 دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا نیز با همکاری آموزش و پرورش به عنوان مدارس سازمان تبلیغات اسلامی دراین استان مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در راستای شبکه گسترده تبلیغ دین، شخصیت ها و گروه های متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ائمه جمعه و جماعات، مبلغان، تشکل‌های دینی اعم از هیات های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌ های اسلامی، کانون مداحان، جامعه قرآنی، خانه های قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته و دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا از جمله این گروه‌ها هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با قدردانی از زحمات حجت الاسلام یزدان بخش قاسمی رئیس قبلی، خواستار همکاری مسئولان و نهادهای فرهنگی این شهرستان با حجت الاسلام حسن بت شکن به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان شد.
امام جمعه گلپایگان نیز در این مراسم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی برخاسته از متن انقلاب اسلامی، از بدو تاسیس تا کنون در جهت ساماندهی تبلیغات دینی و مذهبی، اعزام مبلغ به اقصی نقاط کشور و دیگر فعالیت های فرهنگی و مذهبی همواره منشا خیر و برکت در نظام اسلامی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی با اشاره اهمیت تبلیغ در جامعه دینی نیز گفت: اخلاص، توکل، صعه صدر، ایمان به هدف، مهربانی و دلسوزی، شناخت مخاطبان، گزیده گویی، انتقاد پذیری، ساده زیستی و آراستگی ظاهر از جمله شرایطی است که در اثر بخشی بهتر تبلیغ مبلغان، برای ترویج معارف اسلامی تاثیر گذار است.
در این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ' یزدان بخش قاسمی' رئیس قبلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان قدردانی و حجت الاسلام حسن بت شکن به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
سازمان تبلیغات اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در یکم تیرماه سال 1360 به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، به عنوان یک نهاد انقلابی پایه‌گذاری شد.
شهرستان گلپایگان با بیش از 90 هزار جمعیت در 180 کیلومتر ی شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 2093 ** خبرنگار محمد حسین توفیقی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.