' منصور شیشه فروش ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم، امروز به منظور کاهش آلاینده ها در اصفهان اتخاذ شد.
وی با اشاره به پایداری هوای اصفهان تا روز سه شنبه هفته جاری افزود: با توجه به فراهم شدن زمینه انباشت و افزایش آلاینده ها از امروز تا سه شنبه هفته جاری، همچنین ضرورت دارد که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و درجه حرارت وسایل گرمایشی منازل و محل کار خود را کاهش دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، تصریح کرد: کاهش درجه حرارت بخاری و وسایل گرمایشی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی گامی موثر در کاهش آلاینده ها طی روزهای آینده است.
وی با بیان اینکه از شهروندان انتظار است با رعایت این نکات در کاهش آلودگی هوای اصفهان همکاری کنند، اضافه کرد: در جلسه امروز کارگروه مقابله با آلودگی هوای اصفهان همچنین مقرر شد عبور و مرور خودروها در محدوده های زوج فرد از امروز ( شنبه ) با شدت بیشتری کنترل شود و پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز بطور جدی تری برخورد کند.

*** تعطیلی مدارس تا امشب مشخص خواهد شد
شیشه فروش درباره تصمیم برای تعطیلی مدارس به دلیل افزایش آلودگی هوا نیز تصریح کرد: باید منتظر رصد اطلاعات از همه ایستگاه های پایش آلودگی هوا باشیم بنابراین اظهارنظرنهایی به جلسه کارگروه آلودگی هوا که امشب برگزار می شود، موکول شد.
به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه ای، کیفیت هوای این کلان شهر و شهرهای صنعتی استان را از امروز(شنبه) تا دوشنبه ناسالم پیش بینی کرد.
در این اطلاعیه تاکید شده است: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استمرار شرایط پایدار جوی و سکون نسبی هوای اصفهان طی مدت یاد شده است و با توجه به میزان کنونی آلاینده های این کلانشهر تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته جاری، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای عموم بر روی استان بویژه شهرهای صنعتی و کلانشهر اصفهان مهیاست.
اصفهان بدلیل تمرکز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراکم جمعیت، یکی از شهرهای آلوده کشور است که با فرارسیدن فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها هم روبرو می شود.
در همین رابطه مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد: در شرایط آلودگی هوا نوشیدن روزانه دو لیوان شیر کم چرب به کاهش عوارض آلاینده ها کمک می کند زیرا کلسیم شیر مانع جذب فلزات سنگین در بدن می شود.
' زهرا عبداللهی ' اضافه کرد: در شرایط آلودگی هوا، همه گروه های سنی آسیب پذیر هستند و رعایت توصیه های تغذیه ای در این شرایط به سلامت مردم و کاهش عوارض آلودگی هوا کمک می کند.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.