به گزارش ایرنا، این مانور عملیاتی با مشارکت نیروی انتظامی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، پلیس راهور، ادارات آب و برق، گاز، مخابرات، آموزش و پرورش، حوزه مقاومت بسیج و سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان برگزار شد.
این مانور با محوریت وقوع زلزله و متعاقب آن آتش سوزی اجرا شد که طی آن برقراری هماهنگی بین واحدهای مرتبط، چگونگی اطلاع رسانی به واحدهای امدادرسان، بررسی مسیرها و راه های دسترسی جهت کمک به آسیب دیدگان و نجات آنها، ارائه خدمات پزشکی اولیه و کمک های اولیه به مجروحان و آسیب دیدگان و کاهش آسیب پذیری روانی و جسمانی زلزله زدگان تمرین شد.
در این عملیات نمایشی همچنین عملکرد اعضای کمیته پدافند غیر عامل، شناسایی عوامل تشدید بحران، میزان آگاهی و مهارت پرسنل امداد و نجات هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه های ذیربط مورد ارزیابی قرار گرفت.
در جریان این عملیات نمایشی، رئیس ستاد بحران منطقه 11 شهرداری اصفهان تصریح کرد: از نظر جغرافیایی کشور ایران روی نوار زلزله قرار دارد و همه جای ایران امکان وقوع زلزله وجود خواهد داشت اما در مناطق مختلف درصد آن متفاوت است.
امیر اشرفی افزود: به همین دلیل در اصفهان نیز باید ارائه آموزش های مقابله با حوادث طبیعی به همشهریان در دستور کار قرار گیرد زیرا برگزاری چنین مانورهایی، آمادگی مدیریت شهری و شهروندان را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در بافت های شهری امری اجتناب ناپذیر است از شهروندان خواست نسبت به مقاوم سازی و ترمیم ابنیه مسکونی و تجاری خود اقدام کنند.
مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری راهبردی به سوی دستیابی به ابعاد کالبدی توسعه پایدار شهر است.
منطقه اصفهان از مناطق قدیمی و باستانی اصفهان به شمار می آید که محله های رهنان، لمجیر، کهندژ و بابوکان از جمله آنهاست و قدمت این محلات به دوره ایران باستان ( ساسانیان ) می رسد.
محلات یاد شده در محور ماربین که در دوره ایران باستان از سده ( خمینی شهر ) آغاز و به آتشگاه ختم می شده، قرار دارد.
8116/ 2093 ** خبرنگار: کاظم قانع ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.