هم نت (همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی) یک رویداد کارآفرینی سه مرحله ای مبتنی بر شرایط بومی اقتصادی و کارآفرینی در هر منطقه است که در این رویداد، فرصت­ها به صورت مسأله مطرح می شود و افراد سعی می کنند برای خلق ارزش و نشان دادن توانمندی خود به سرمایه گذار و یا صاحبان مسأله، ایده پردازی کنند، تشکیل تیم دهند و اگر توانستند آن را به یک مدل کسب و کار تکرار پذیر و با ارزش افزوده تبدیل کنند.
به گزارش ایرنا، هم نت سالمندی توسط بنیاد نخبگان استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از 28 تا 30بهمن امسال برگزار می شود.
در این رویداد فناوری‌هایی که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و حوزه سلامت می‌توانند زندگی هر فرد سالمند را بهبود بخشند، مورد هدف است.
از جمله این فناوری ها می توان به فناوری هایی که هنگام سقوط احتمالی به سالمندان کمک می‌کنند، دستگاه ‌هایی جهت تقویت حس‌های تضعیف شده، کمک به یادآوری موارد ضروری، لباس و غذا خوردن، پوشیدنی ‌های بهداشتی و تله مدیسین برای مراجعه کمتر به مطب پزشکان، کاهش نگرانی بستگان نسبت به سالمندان تحت مراقبتشان و طراحی ورزشگاه و لوازم مخصوص ورزش سالمندان اشاره کرد.
بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) تا سال ۲۰۵۰ دو میلیارد نفر در سن ۶۰ سالگی خواهند بود بهمین دلیل در سال های گذشته، شرکت‌ها و رویدادهای کارآفرینی بسیاری در کشور توجه خود را به نیاز‌های خاص سالمندان و ارزش افزوده منتج از آن معطوف داشته‌اند.
در زمان حاضر سالمندان حدود هفت درصد از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان را تشکیل می دهند و به نظر کارشناسان با توجه به نرخ رشد جمعیت در سال های آینده، سهم جامعه سالمندی افزایش خواهد یافت.
پیش از این رویدادهای هم نت در زمینه های میوه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، روستایی و آب در اصفهان برگزار شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.