به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'سید محمدعلی شهیدی' دوشنبه شب در یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 آران و بیدگل با اشاره به جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری ایثارگران کشور بیان کرد: جانبازانی نزدیک به 30 سال بدون هیچ حرکتی در بستر بیماری هستند که ما را مدیون خود کردند و از خود گذشتگی آنها، وظیفه ما را سنگین تر کرده است.
وی افزود: همچنین 84 خانواده پنج شهید دارند که همه برادر یا پدر و پسر هستند، 64 خانواده با سه شهید و هفت هزار خانواده نیز با 2 شهید در کشور داریم که هیچ‌ خدمتی، فداکاری این عزیزان را جبران نمی کند زیرا سربلندی امروز ما مرهون ایثار آنهاست.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: اگر ایران اسلامی در منطقه ای پر آشوب، با ثبات ایستاده به واسطه ایثارگران است و تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز از این روست که هر زمانی خطری پیش روی کشور باشد، همین ایثارگران در صحنه حاضر می شوند.
او در ادامه آران و بیدگل را در زمینه ایثارگری سرآمد عنوان کرد و گفت: تقدیم بیش از 800 شهید و یک هزار و 500 جانباز از این شهرستان نشان از پایبندی مردم این خطه به نظام و انقلاب است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر روز دوشنبه خود به شهرستان آران و بیدگل، همچنین با تعدادی از خانواده های شهدا و جانبازان این شهرستان دیدار و در آئین غبار روبی و عطر افشانی ضریح آستان مقدس هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل شرکت کرد.
چهارم دی ماه سالروز آغاز عملیات کربلای 4 و در ادامه عملیات غرورآفرین کربلای 5 است که شهرستان آران و بیدگل به تنهایی در این عملیات نزدیک به 121 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
تقدیم 2 شهید سرافراز علی محمد اربابی، قائم مقام لشکر 8 نجف و شهید حجت الاسلام جواد قاسم پور، جانشین گردان امام محمدباقر (ع) در عملیات کربلای 4 موجب شد تا چهار دی به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل انتخاب شود.
شهرستان آران و بیدگل 840 شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 100 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.