به گزارش ایرنا، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از مدیرعامل این جمعیت اضافه کرد: تاکنون بیش از 290 تریلر و کامیون و 2 فروند هواپیما حامل کمک های اهدایی و غیر نقدی مردم اصفهان برای مردم زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.
محسن مومنی با قدردانی از تلاش مردم فهیم و دستگاه های اجرایی استان برای امداد رسانی به زلزله زدگان مناطق غرب کشور افزود: کمک های مردم استان اصفهان به زلزله زدگان ادامه دارد و از آنجا که بخشی از این اقلام اهدایی تفکیک نشده است این اقلام بصورت روزانه توسط اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان تفکیک و کنترل، بسته بندی و آماده ارسال به مناطق زلزله زدگان می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به رغم تاکیدات بسیار برای خودداری از اهدای اجناس مستعمل به منظورحفظ کرامت انسانی مردم زلزله زده، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از این کمک ها مستعمل می باشد و جهت تفکیک، کنترل و بسته بندی به زمان بیشتری نیاز دارد که این مهم در حال انجام است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به حضور موفق تیم‌های سحر (سامانه حمایت‌های روانی و اجتماعی) این جمعیت در منطقه زلزله زده به منظور پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی ناشی از زلزله، تقویت مهارت ‌های اجتماعی بازماندگان و افزایش توان انطباق و آماده سازی جامعه محلی با شرایط موجود، افزود: طی هماهنگی های انجام شده با انجمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقر است تیم مذکور در روزهای آینده به این مناطق اعزام شود.
خاطرنشان می شود، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان 12 آذر امسال گفت: مأموریت هلال احمر استان اصفهان در مناطق زلزله زده غرب کشور به اتمام رسید.
مومنی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیریت امداد شهرستان ثلاث باباجانی طبق تقسیم بندی ها به استان اصفهان واگذار شده بود، افزود: کمک های جمعیت هلال احمر استان در سه بخش انجام شد، بخش اول اقدامات اولیه این جمعیت بود که در ساعات اولیه وقوع حادثه در قالب اعزام تیم امدادگران تخصصی آوار شامل 32 نفر، تیم تیم آنست(سگ هایجستجو و نجات یا زنده یاب) ، 6 دستگاه آمبولانس، 6 خودروی امدادی و یک خودرو ارتباطات صورت گرفت.
* شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
مومنی اضافه کرد: همچنین تا ظهر روز بعد از حادثه هزار دستگاه چادر، پنج هزار تخته پتو و تیم تخصصی اسکان اضطراری به منطقه زلزله زده ارسال شد.
وی ادامه داد: بخش دوم امداد رسانی در قالب ارسال کمک های مردمی انجام شد که این کمک‌ ها با 287 تریلی و دو فروند هواپیما از ارتش به مناطق ارسال شد که شامل 50 هزار تخته پتو نو، 144 هزار قوطی کنسرو، حدود 67 تن برنج، بالغ بر 186 هزار دست پوشاک گرم، 99 تن سیب زمینی، بیش از یکهزار و 300 پتو مسافرتی، 982 وسیله گرمایشی به علاوه شیر خشک، موکت، اسباب بازی و 34 کانکس اهدایی بود.
به گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شامگاه یکشنبه 21 آبان 96، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زلزله تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته و به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های انجام شده حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.