به گزارش ایرنا، غلامحسین خانی عصر یکشنبه در آیین معرفی سرپرست بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون افزود: بیش از پنج هزار واحد مسکن ویران شده از زلزله در سرپل ذهاب احداث و نزدیک به 9 هزار باب مسکن تعمیر می شود.
وی بیان کرد: روند اجرایی احداث و تعمیر مسکن مردم در شهرستان سرپل ذهاب در حال انجام و تاکنون برای بیش از هزار و 900 مالک تشکیل پرونده انجام شده که از این میان بیش 970 نفربه بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اینکه اجرای پروژه ها نیازمند مشارکت مالکان در سرعت انجام کار است، تصریح کرد: با همکاری مالکانی که منازل آن ها تخریب شده زودتر پرونده ها تشکیل و مراحل احداث آغاز می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
خانی همچنین به طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: طرح هادی روستایی در بیش از 70 درصد روستاهای استان اصفهان اجرا شده که امسال نیز 700 میلیارد ریال برای این کار تخصیص یافته است.
وی یادآوری کرد: باتوجه به لزوم اجرای این طرح و ضرورت بازنگری در برخی از طرح های هادی روستایی نیاز به اختصاص بودجه از منابع محلی است تا این طرح ها با سرعت بیشتری انجام شود.
فرماندار شهرستان تیران و کرون نیز به بازنگری در طرح هادی روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح هادی در تمامی روستاهای شهرستان تیران و کرون اجرا شده اما در برخی از روستاهای استان اصفهان باید بازنگری طرح انجام شود.
علی رحمانی افزود :طرح هادی چهار روستای جاجا، خمیران،احمدرضا و کردعلیا این شهرستان به روستای گردشگری تبدیل می شود.
وی گفت: این چهار روستا دارای ظرفیت گردشگری است.
در این آیین مسعود مرادی به عنوان سرپرست بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون معرفی و از زحمات موسی شریفی مدیرسابق این نهاد قدردانی شد.
موسی شریفی از این پس به عنوان مدیر پروژه تعمیر و احداث مسکن در شهرستان سرپل ذهاب فعالیت خواهد کرد.
استان اصفهان دارای هزار و 839 روستاست و طرح هادی در بیش از 70 درصد روستاهای این استان اجرا شده است.
شهرستان تیران و کرون دارای بیش از 71 هزار نفر جمعیت و دارای بیش از 40 روستاست و در 45 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.
پ7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.