به گزارش ایرنا، ' محمد سلطان حسینی ' روز دوشنبه در جریان دیدار ' سهراب مرادی ' قهرمان وزنه برداری جهان با استاندار اصفهان، افزود: سهم اصفهان از بازیهای المپیک 2016 ریودوژانیرو تنها یک مدال ارزشمند طلا توسط سهراب مرادی بود اما در المپیک 2020 توکیو قصد داریم تعداد مدال های اصفهان از این بازیها را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه در بازیهای المپیک 2016 نیز سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی می توانست در رقابت های وزن چهارم این پیکارها صاحب مدال شود، گفت: استان اصفهان توانایی کسب مدال از بازیهای المپیک در رشته های وزنه برداری و تکواندو را دارد ضمن اینکه با اضافه شدن کاراته به شمار رشته های المپیک، اصفهان می تواند در این رشته نیز صاحب مدال المپیک شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: 34 هیات ورزشی این استان همچنین برنامه های خود را برای کسب مدال از بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا از یکسال قبل آغاز کرده اند.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد مدال های کشورمان در بازیهای آسیایی گذشته توسط ورزشکاران اصفهان به دست آمده است، افزود: هدفگذاری ورزش استان این است که در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا این سهم به 25 تا 30 درصد افزایش یابد.
سلطان حسینی در ادامه به توسعه باشگاههای بدنسازی در اصفهان که مورد تاکید استاندار قرار دارد، اشاره کرد و افزود: طی چهار سال گذشته تعداد باشگاههای بدنسازی این استان از 380 به یکهزار و 350 باشگاه افزایش یافته است.
وی افزود: قصد داریم در آینده ای نزدیک این تعداد را به یک هزار و 500 باشگاه افزایش دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان همچنین به اقدام های انجام شده برای توسعه ورزش همگانی در این استان اشاره کرد و گفت: برای توسعه ورزش همگانی در اصفهان، خیران استان مشارکت جدی داشته است و طی چهار سال گذشته با همکاری و مشارکت خیران حدود 200 خانه ورزش روستایی در این استان ایجاد شده است.
خاطرنشان می شود، ضا قاسمی ورزشکار دو 100 متر، سجاد مردانی در رشته تکواندو، امیر غفور والیبالیست کاشانی، گلنوش سبقت الهی در رشته تیراندازی، سهراب مرادی در رشته وزنه برداری، مجید کلاهدوزان داور هندبال، رسول جزینی مربی کشتی فرنگی و حامد احمدپور مربی دو و میدانی نمایندگان اصفهان در المپیک 2016 ریو بودند.
همچنین در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون الهه و شهربانو منصوریان و حمیدرضا لادور، سه ووشوکار اصفهانی بودند که هر سه از شانس های کسب مدال طلا محسوب می شدند اما به دو نقره بسنده کردند.
احمدرضا طالبیان هم در قایقرانی به مدال نقره دست یافت.
سجاد مردانی در رشته تکواندو نیز شانس کسب مدال طلا برای ورزش اصفهان بود اما وی نیز خداحافظی زودهنگامی با این مسابقات داشت تا پرونده کسب مدال در رشته های انفرادی برای اصفهانی ها بسته شود.
در بازی های آسیایی اصفهانی ها مدال طلای انفرادی نداشتند اما امیر غفور در رشته والیبال به همراه تیم ملی بر سکوی قهرمانی ایستاد و مدال طلا را کسب کرد.
در رشته های تیمی دیگر نیز رضا کمالی مقدم و مرضیه عشقی به همراه تیم ملی کبدی بانوان بر سکوی دومی این رقابت ها ایستادند و این مدال نقره را به ویترین افتخارات خود افزودند.
اوشین ساهاکیان نیز با تیم ملی بسکتبال به رتبه دومی این مسابقات رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.