احمد رضوانی روز دوشنبه در ششمین کارگروه برنامه ریزی و اشتغال شهرستان اصفهان، افزود: شغل بسیاری از ساکنان شرق اصفهان کشاورزی است و کاهش بارش ها، خشکسالی و کمبود آب زندگی در این منطقه را دشوار کرده است.
وی گفت طرح های مانند پرورش ماهی، قارچ و دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی به عنوان راهکار اشتغالزایی در شرق اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا طرح های کشاورزی‌ سنتی در شرایط کنونی دیگر قابل اجرا نیست.
فرماندار اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی در شرق اصفهان گفت: امروز 20 آذر است هنوز قطره ای باران در این منطقه نباریده و این مشکل اعتراض کشاورزان را برانگیخته است .
روابط عمومی فرمانداری اصفهان بدون اشاره به آمار و نرخ بیکاری در شرق اصفهان به نقل از رضوانی اضافه کرد: بیکاری یکی از مشکلات مهم جامعه و منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی است.
رضوانی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی در تامین امنیت پایدار دارد، از بانک‌ها خواست مدیران اجرایی را برای اجرای طرح ‌های اشتغال فراگیر و ثابت یاری کنند .
وی با اشاره به تاکید استاندار اصفهان مبنی بر کاهش بروکراسی بویژه برای اجرای طرح های اشتغالزا ، گفت: اگر طرح‌های اشتغالزایی، قابلیت اجرا دارد اما در مسیر آن مشکلاتی بوجود آمده است باید به استانداری معرفی؛ تا انجام امور مربوط به آنها تسهیل شود.
وی به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در اصفهان نیز اشاره کرد و از ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان خواست نسبت به اجرای کامل این طرح بخصوص در بخش ثبت نام کارورزان، همکاری لازم را با اداره کار و دیگر دستگاه های متولی داشته باشند.
فرماندار اصفهان افزود: دستگاه های متولی باید نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات برای ثبت نام دانش آموختگان دانشگاه برای کارورزی اقدام کنند.
خاطرنشان می شود، میانگین نرخ بیکاری در کشور 12.5 درصد و در استان اصفهان 14 درصد عنوان شده است.
تنظیم مجدد*** /6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشار: اصغر دواتگر/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.